مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: تزریق پنی سیلین در منزل مسکونی در کلوانق از توابع شهرستان هریس باعث بروز شوک آنافیلاکتیک در فرد بیمار شد.

تزریق پنی‌سیلین در منزل، بیمار را تا کام مرگ کشاند

سلامت نیوز:مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: تزریق پنی سیلین در منزل مسکونی در کلوانق از توابع شهرستان هریس باعث بروز شوک آنافیلاکتیک در فرد بیمار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،وحید شادی‌نیا، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبرگفت: روز گذشته با تماس تلفنی خانواده بیمار مبنی بر تزریق پنی سیلین در منزل و بروز عوارض در خانم 40 ساله در شهر کلوانق سریع کارشناسان اورژانس بر بالین بیمار حاضر شدند.

وی افزود: پس از بررسی و معاینه، سریعا اقدامات پیش بیمارستانی مربوط به شوک انجام شد و پس از بهبودی نسبی بیمار جهت اقدامات درمانی تکمیلی به بیمارستان امام حسین هریس انتقال یافت.

شادی نیا خاطرنشان کرد: به افراد توصیه می‌شود از تزریق آنتی بیوتیک‌ها حتی در صورت تجویز پزشک در منزل خودداری و این کار را در بیمارستان و یا مراکز درمانی انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha