چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 20382

تیم پزشكان دریافته‌اند كه وجود پروتئین‌های خاص در خون نشان دهنده آسیب‌های زودهنگام به سلولهای كبدی هستند و می‌توانند نقطه‌ای را نشان دهند كه در آن مرحله مرگ سلولی رخ می‌دهد.

تشخیص سریع و دقیق آسیب‌های كبدی امكانپذیر شود
پزشكان دانشگاه لیورپول در حال انجام آزمایشات جدیدی هستند كه در نتیجه آن امكان تشخیص سریع و بسیار دقیق‌تر آسیب‌های كبدی فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این تیم پزشكان دریافته‌اند كه وجود پروتئین‌های خاص در خون نشان دهنده آسیب‌های زودهنگام به سلولهای كبدی هستند و می‌توانند نقطه‌ای را نشان دهند كه در آن مرحله مرگ سلولی رخ می‌دهد.

متخصصان علوم پزشكی دانشگاه لیورپول در این آزمایشات كه روی موشها انجام گرفتند، متوجه شدند: این سلولهای كبدی دو پروتئین آزاد می‌كنند كه تصویری مفصل و با جزئیات از میزان آسیب‌های سلولهای كبدی ارائه می‌كند.

به گزارش دومینیكن تودی، دومینیك ویلیامز پزشك متخصص این دانشگاه می‌گوید: این یافته‌ها حائز اهمیت هستند چرا كه آگاهی از چگونگی مرگ سلولی به پزشكان امكان می‌دهد به داروهای جدیدی برای نجات سلولهای كبدی دست پیدا كنند. همچنین می‌توان تشخیص داد كدام بیماران بیشتر آسیب دیده‌اند و به مراقبت‌های ویژه پزشكی نیاز دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha