كفش باید 2 سانتیمتر لژ یا پاشنه داشته باشد. علاوه بر آن راحت، نرم و سبك باشد چون بچه‌ها در مدارس بیشتر می‌دوند علاوه بر آن، كفشها بویژه كتانی باید از تهویه مناسب برخوردار باشد.

كفشهای «لژدار» مناسب‌تر از كفش‌های «پاشنده‌دار» هستند
یك ارتوپد گفت: پوشیدن كفشهای لژ دار بهتر از كفشهای پاشنه دار است چون كف پا روی زمین قرار نمی‌گیرد و ضربات ناشی از گام برداشتن به طور مستقیم به پا وارد نمی‌شود.

دكتر نسرین مومنی در گفت وگو با (ایسنا)، افزود: كفش باید 2 سانتیمتر لژ یا پاشنه داشته باشد. علاوه بر آن راحت، نرم و سبك باشد چون بچه‌ها در مدارس بیشتر می‌دوند علاوه بر آن، كفشها بویژه كتانی باید از تهویه مناسب برخوردار باشد.

وی افزود: كفش تا حد امكان چرم و حالت ارتجاعی داشته باشد و گودی پا را پر كند.

این ارتوپد درباره كیف مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان گفت: كوله پشتی، بهترین كیف برای آنان است بویژه كوله‌هایی كه پس از قرار گرفتن هر بند آن روی شانه با یك بند از كمر به هم وصل می‌شوند اما كوله‌های یك بندی مطلوب نیستند چون باعث وارد شدن فشار به یك طرف بدن می‌شوند كه انحنای ستون فقرات را در پی دارند.

وی افزود: كیف‌های دستی هم باعث آسیب رسیدن به این عضو بدن می‌شوند چون به علت حمل كیف در طولانی مدت با یك دست، اعصاب داخل آن آسیب می‌بیند.

مومنی در پایان گفت: كیف‌های بند بلندی كه به طور مورب از كتف آویخته می‌شوند نیز وارد شدن فشار به ماهیچه‌ها و عضلات را در پی دارند بنابراین این نوع كیف‌ها هم مناسب نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha