دندان‌پزشک عمومی در خصوص شست‌وشوی دهان با آب نمک گفت: شست‌شوی دهان با آب نمک باعث قوی تر شدن مقاومت لثه‌ها در برابر میکروب ها شده و از حساسیت دندان‌ها نسبت به آب سرد و گرم می‌کاهد.

ضد عفونی کردن دهان با آب نمک خوب یا بد؟

سلامت نیوزدندان‌پزشک عمومی در خصوص شست‌وشوی دهان با آب نمک گفت: شست‌شوی دهان با آب نمک باعث قوی تر شدن مقاومت لثه‌ها در برابر میکروب ها شده و از حساسیت دندان‌ها نسبت به آب سرد و گرم می‌کاهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،عبدالجواد رحیم پور در خصوص روش‌های درمانی زخم های دهان گفت: زخم های دهانی به صورت های مختلف بوجود می‌آیند که برای پیشگیری و درمان این زخم های دهانی توصیه می‌شود افراد از دهان شویه های مناسب و آب نمک استفاده کنند.

این دندان پزشک عمومی گفت: بهتر است دهان شویه ها با توجه به توضیحات روی قوطی استفاده شود و بیماران با توصیه پزشک اقدام به تهیه دهان شویه ها کنند. اثرات استفاده از دهان شویه ها معمولا تا دوازده ساعت پس از مصرف در دهان باقی می‌ماند و نیازی نیست در زمان های نزدیک بهم از آن‌ها استفاده شود.

عضو هیات‌ مدیره انجمن دندانپزشکان ایران تصریح کرد: استفاده از آب نمک به دلیل این‌که شرایط را برای رشد میکروب ها و فعالیت ویروس ها نامناسب می‌کند برای شستشوی دهان مناسب است، افراد می‌توانند یک قاشق چای خوری نمک تسویه شده را یک لیوان آب ولرم جوشیده حل کنند و دهان خود را با آن شستشو دهند.

رحیم پور گفت: همچنین اگر استفاده از آب نمک برای افراد ناخوشایند است می‌توانند با تهیه سرم های آماده فیزیولوژی دهان خود را ضد عفونی کنند.

وی ادامه داد: شست‌وشوی دهان با آب نمک باعث قوی تر شدن لثه در برابر میکروب ها شده و از حساسیت دندان ها نسبت به آب سرد و گرم می‌کاهد. همچنین این موضوع باعث پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی خواهد شد.

رحیم پور افزود: به افرادی که به مصرف دهان شویه‌ها حساسیت دارند و واکنش نشان می‌دهند توصیه می‌شود برای ضد عفونی کردن و زخم های دهانی از آب نمک استفاده کنند.

وی در خصوص مواد غذایی که باعث عود کردن زخم های دهانی می‌شوند توضیح داد: مصرف مواد غذایی تند مثل فلفل و ترشی‌‌ها باعث تحریک و عود کردن زخم‌های دهانی خصوصا آفت دهان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha