چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 20384

سایز دور کمر یا همان برآمدگی شکم به بیماری‌هایی مانند جنون، آسم، بیماری‌های قلبی و سرطان سینه مرتبط است.

برآمدگی شکم برای سالمندان می‌تواند مرگبار باشد
یك مطالعه جدید نشان می‌دهد: برآمدگی شکم به طوری که اندازه شلوار افراد از دور کمر آنها بیشتر باشد، حتی برای سالمندانی که چاق نیستند و یا اضافه وزن ندارند، می‌تواند مرگبار باشد.

به گزارش (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، در این مطالعه، محققان به بررسی خطرات چربی‌های غیرمعمول در مردان و زنان دارای برآمدگی شکم پرداختند و دریافتند: این افراد نسبت به دیگران دو برابر بیشتر خطر مرگ را تجربه می‌کنند.

محققان اظهار داشتند: این عامل به طور شگفت‌انگیز در افراد با وزن طبیعی، احتمال خطر مرگ را کاهش نمی‌دهد و شانس مرگ برای آنها بسیار بیشتر از سایر افراد بدون برآمدگی شکم است.

همچنین مشخص شد: سایز دور کمر یا همان برآمدگی شکم به بیماری‌هایی مانند جنون، آسم، بیماری‌های قلبی و سرطان سینه مرتبط است.

طبق این گزارش، برآمدگی شکم، مشکلی است که در بسیاری از افراد بالای 50 سال رخ می‌دهد.

براساس آمار تخمین زده شده، بیش از 50 درصد سالمندان مرد و 70 درصد سالمندان زن، دور کمری بیشتر از حد طبیعی را دارا هستند. همچنین اندازه سفارش برای مردان نباید بیش از 40 اینچ و برای زنان بیش از 35 اینچ باشد.

در این مطالعه، محققان 100 هزار نفر را از سال 1997 تا 2006 مورد تحقیق قرار دادند که در این بین 15 هزار نفر ناشی از برآمدگی شکم، جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha