سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 203845

کارشناس ناشنوایان بهزیستی استان اصفهان گفت: سن طلایی کاشت حلزون کمتر از شش سال است البته مواردی نیز بوده که در سن بیشتر از شش سال کاشت حلزون انجام شده و فرد شنوایی خود را به دست آورده است.

شش سالگی سن طلایی کاشت حلزون

سلامت نیوز:کارشناس ناشنوایان بهزیستی استان اصفهان گفت: سن طلایی کاشت حلزون کمتر از شش سال است البته مواردی نیز بوده که در سن بیشتر از شش سال کاشت حلزون انجام شده و فرد شنوایی خود را به دست آورده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،زهره مولایی  با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال جاری 35 نفر هزینه کاشت حلزون و 30 نفر نیز هزینه تأمین دستگاه‌های کمک شنویی دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: علاوه بر این 46 نفر برای دریافت هزینه کاشت حلزون و 50 نفر برای دریافت هزینه تجهیزات کاشت حلزون در نوبت هستند.
 
این کارشناس ناشنوایان بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه بخشی از هزینه کاشت حلزون توسط بهزیستی تأمین می‌شود و در استان خیریه‌های فعالی در این زمینه وجود دارد، خاطر نشان کرد: سن طلایی کاشت حلزون کمتر از شش سال است البته مواردی نیز بوده که در سن بیشتر از شش سال کاشت حلزون انجام شده و فرد شنوایی خود را به دست آورده است.

مولایی ادامه داد: در صورتی که برای کودک در غربالگری شنوایی برای کاشت حلزون مناسب تشخیص داده شود به مراکز مرتبط بهزیستی ارجاع داده می‌شود. بعد از کاشت حلزون اقدامات دیگری مانند توان بخشی، تامین باطری و دستگاه، خدمات گفتار درمانی و شنیداری نیز برای این افراد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در مراکز توان بخشی بهزیستی استان مراکز خانواده و کودک ناشنوا وجود دارد که گفتار درمانی را به صورت تخصصی برای ناشنوایان انجام می دهد، اضافه کرد: اداره کل بهزیستی استان به منظور کمک به افراد نیازمند به کاشت حلزون با چندین کلینیک شنوایی قرارداد دارد تا کودکانی که نیازمند خدمات شنوایی، گفتاری و یا کاشت حلزون هستند به این کیلینیک‌ها معرفی شوند.

این کارشناس ناشنوایان بهزیستی استان اصفهان در خصوص ارائه خدمات به استان‌های هم جوار نیز گفت: تنها به مددجویانی خدمات ارایه می‌شود که تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان باشند با این وجود خدماتی غیرنقدی مانند معرفی برای اسکان و یا معرفی به بیمارستان‌ها انجام می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha