عضو دادگاه انتظامی سازمان نظام‌پزشکی و مسئول دادگاه بدوی این سازمان از کاهش شکایات تعرفه‌ای ثبت شده در سامانه 1690 در سراسر کشور خبر داد

کاهش شمار شکایات تعرفه‌ای از پزشکان در کشور

سلامت نیوز:عضو دادگاه انتظامی سازمان نظام‌پزشکی و مسئول دادگاه بدوی این سازمان از کاهش شکایات تعرفه‌ای ثبت شده در سامانه 1690 در سراسر کشور خبر داد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر ایرج خسرونیا  درباره وضعیت و میزان شکایات تعرفه‌ای ثبت شده در سامانه 1690 که از 15 آبان ماه سال 93 در کشور اجرا شده است و مردم می توانند از طریق این سامانه تخلفات تعرفه ای پزشکان را در سامانه ثبت کنند، گفت: در حال حاضر شاهدیم که میزان شکایاتی که از پزشکان می‌شود، به طور زیادی کاهش یافته است به طوریکه شاید در هفته یک یا دو شکایت در کشور داشته باشیم .

وی افزود: البته شکایت‌هایی هم از خود بیمارستان‌ها وجود دارد که دلیل آن هم اختلاف در صورتحساب‌ها است که اکثرا به دلیل اشتباهات محاسباتی و به دلیل اشتباه حسابدار اتفاق می‌افتد.

به گفته مسئول دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور، منظور از اشتباهات محاسبه‌ای در بیمارستان‌ها این است که مثلا زمانی که بیمار همراه داشته باشد و یا در زمان تشکیل پرونده در بیمارستان از او پول بیشتری می‌گیرند.

خسرونیا در خصوص چگونگی برخورد با متخلفان در چنین مواردی، اظهار کرد: در چنین مواردی ابتدا پرونده به نظام پزشکی ارجاع داده و بعد از آن مسئولان فنی بیمارستان‌ها را به دادگاه خوانده شده و در صورت اثبات تخلف، با آنها برخورد می‌شود که این برخورد براساس نوع تخلف شامل توبیخ کتبی، درج در پرونده و سه ماه محرومیت از طبابت است.

خسرونیا تاکید کرد: شمار شکایاتی که از سوی مردم در سامانه 1690 ثبت شده است، بویژه میزان شکایت از پزشکان در سراسر کشور کاهش یافته است و در این میان وضعیت تهران هم مانند سایر مناطق کشور است. به طوریکه  شاید در ماه شاهد یک الی دو شکایت از پزشکان در تهران باشیم.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha