بار دیگر محققان استرس مزمن روانی را با خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی مرتبط اعلام کردند.

استرس روزانه ریسک سکته را افزایش می دهد

سلامت نیوز:بار دیگر محققان استرس مزمن روانی را با خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی مرتبط اعلام کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، طبق یافته های تیم تحقیقاتی بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد، جدا از علل ایجاد کننده بیماری های قلبی عروقی مانند سیگار کشیدن، فشار خون بالا و دیابت، فعالیت بالای «آمیگدال» (یک منطقه از مغز که درگیر استرس می شود) نیز می تواند منجر به این بیماری ها در انسان شود.

پژوهش های قبلی نیز نشان داده است که آمیگدال یا بادامه مغز در افراد مبتلا به اختلال فشار پس از جراحی (PTSD)، اضطراب و افسردگی فعال تر است اما قبل از این مطالعه، هیچ تحقیقی این منطقه از مغز را به خطر حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط نشناخته بود.

دکتر احمد توکل سرپرست تیم تحقیق در این باره می گوید: «این مطالعه، این احتمال را به وجود می آورد که کاهش استرس می تواند مزایایی فراتر از گسترش بهبود احساس سلامت روان داشته باشد. »

به گفته دکتر توکل، «در نهایت، استرس مزمن می تواند به عنوان یک عامل خطرناک مهم برای بیماری های قلبی عروقی تلقی شود که مانند سایر عوامل خطرناک، باید به طور موثر مدیریت شود. »

در این مطالعه، اسکن مغز، فعالیت طحال و التهاب عروق ۲۹۳ بیمار به طور متوسط برای ۳ سال دنبال شد تا بررسی شود آیا آن ها دچار بیماری های قلبی عروقی می شوند یا نه. در این میان، کسانی که فعالیت آمیگدال بالاتری داشتند، بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی قرار داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha