برنامه سوم كشوری تدوین‌شده توسط وزارت بهداشت ایران در زمینه اچ‌آی‌وی (ایدز) می‌تواند در پیشگیری از شیوع و گسترش این بیماری مهلك از طریق جنسی بسیار مؤثر واقع شود.

هدف برنامه سوم كنترل ایدز ایران، پیشگیری از انتقال جنسی است
نماینده هماهنگ‌كننده كشوری برنامه مشترك سازمان ملل متحد در زمینه ایدز گفت: برنامه سوم كشوری ایدز وزارت بهداشت ایران با هدف پیشگیری از انتقال بیماری ایدز از طریق جنسی تدوین شده است.

به گزارش  فارس فرداد درودی امروز در نشست مشترك آژانس‌های سازمان ملل در ایران و در راستای اهداف توسعه هزاره سوم اظهار داشت: مشاهدات در ایران نشانگر آن است كه خطر شیوع و گسترش بیماری ایدز از طریق روابط جنسی در حال افزایش است.

وی گفت: برنامه سوم كشوری تدوین‌شده توسط وزارت بهداشت ایران در زمینه اچ‌آی‌وی (ایدز) می‌تواند در پیشگیری از شیوع و گسترش این بیماری مهلك از طریق جنسی بسیار مؤثر واقع شود.

درودی با بیان اینكه آژانس‌های سازمان ملل بر اساس 3 اصل كه برای آنها تعیین شده است، فعالیت می‌كنند، افزود: در ایران بر طبق مسائل فرهنگی خاص مردم، برنامه‌های بسیار خوبی در راستای كنترل و پیشگیری از بیماری‌ اچ‌آی‌وی (ایدز) به دلیل جمعیت بالای جوانان در ایران صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: آژانس UNAIDS سازمان ملل در ایران با توجه به شیوع و خطرات گسترش اچ‌آی‌وی (ایدز) از طریق روابط جنسی در ایران با كمك‌ سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای دولتی برنامه‌های ویژه‌ای را در حال اجرا دارد.
برنامه مشترك آژانس‌های بین‌المللی سازمان ملل مستقر در ایران در راستای برگزاری "نشست توسعه هزاره سوم در نیویورك " در تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha