سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 203872

بهترین صبحانه از نظر طب سنتی صبحانه ای است که در آن لبنیات نباشد مگر اینکه مثلا در کنار پنیر از گردو یا سیاه دانه هم استفاده کنیم.

بهترین صبحانه‌ از نظر طب سنتی

مقدار کالری صبحانه برای خانم ها تا ۴۰۰ کالری و برای آقایان تا۵۰۰ کالری است. برای از بین بردن سستی‌های صبحگاهی بهتر است در صبحانه از گرمی جات استفاده کنید اما مراقب باشید زیاده روی نکنید چرا که گرمی زیاد به کبد انسان فشار می آورد.

فرنی،حریره بادام،تخم مرغ عسلی،شیر بادام یا شیر عسل،حلیم،انواع مربا و ارده هرکدام به میزان کالری که در بالا گفتیم میتواند گزینه های مناسبی برای شما باشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،سید جواد علوی درباره وعده‌های غذایی روزانه اظهار کرد: انسان در شرایط مختلف به تعداد وعده‌های غذایی متفاوتی نیاز دارد, در گذشته با توجه به شرایط تغذیه و زندگی، توصیه پزشکان به افراد سالم، مصرف سه وعده غذا در دو روز بود به‌گونه‌ای که یک روز، صبحانه و شام و روز دیگر، ناهار مصرف شود.

وی افزود: اما با در نظر گرفتن قوای بدنی و هضمی این توصیه، امروزه برای همه مردم کاربرد ندارد، در نتیجه بیشترین توصیه داشتن ساعات منظّم غذایی است؛ این ساعات برای هر فرد به‌شکلی تعریف می‌شود، به‌عنوان مثال ممکن است در فردی ساعت هشت صبح وقت مناسبی برای صبحانه باشد و برای دیگری 6 صبح.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: اما به‌طور کلی بهترین وقت برای صبحانه در فصول سرد سه ساعت بعد از طلوع آفتاب و در فصول گرم یک الی دو ساعت بعد از طلوع آفتاب است؛ در مورد ناهار بنا به وضعیت هضمی فرد ساعت 12 الی 14 مناسب بوده و اما وعده شام نباید از ساعت 18 تا 19 به تأخیر بیفتد زیرا بین خواب و مصرف شام باید دو تا سه ساعت فاصله باشد.

پنیر برای صبحانه مناسب نیست

صبحانه؛ وعدۀ غذایی مغفول

علوی گفت: بیشتر مردم به صبحانه اهمیتی نمی‌دهند و این وعده غذایی مهم را نادیده می‌گیرند و میان سایر افرادی که این وعده را مصرف می‌کنند، رایج‌ترین ماده مصرفی نان و پنیر است!

وی اضافه کرد: این در حالی است که اصولاً پنیر غذای خوبی برای صبحانه نیست؛ از نظر طبّ ایرانی، مزاج پنیر تازه سرد و تر بوده و مانع فعّالیت مغزی کامل که معمولاً در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است می‌شود و توصیه به مصرف گردو، سیاهدانه، آویشن و زنیان همراه پنیر به همین دلیل است.

مربا

بهترین صبحانه از منظر طب سنتی

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: بهترین صبحانه‌ها شامل مربای بالنگ، مربای به، مربای هویج و مربای پوست پسته برای معده‌های سرد یا ضعیف و مربای آلبالو و مربّای زرشک برای معده‌های گرم و حریره بادام، شیربرنج با کمی دارچین یا زعفران، عسل و شیره انگور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha