چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 203874

هندوها طبق عادتی قدیم، آبی را که از شب قبل در ظرف مسی ریخته اند ناشتا می نوشند تا بتوانند از خواص آن بهره ببرند. این روش که در متون طبی آن ها توصیه ‌شده در مطالعات علمی جدید نیزتایید شده است.

از ظروف مسی آب بنوشید

سلامت نیوز: هندوها  طبق عادتی قدیم، آبی را که از شب قبل در ظرف مسی ریخته اند ناشتا می نوشند تا بتوانند از خواص آن بهره ببرند. این روش که در متون طبی آن ها توصیه ‌شده در مطالعات علمی جدید نیزتایید شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، بهترین منابع غذایی مس عبارت‌ است از غذاهای دریایی، گوشت، غلات سبوس‌دار، لوبیا، عدس، آجیل، شکلات، حبوبات، سیب‌زمینی، نخودفرنگی و برخی از سبزی‌های دارای برگ سبز تیره. مصرف روزانه 2 تا 3 لیوان آب ذخیره‌شده در ظروف مسی ، مس موردنیاز بدن را تأمین می‌کند.


اما نوشیدن این آب چه خاصیتی برای بدن دارد؟
*به گزارش سایت هلث نیوز،  آب ذخیره‌شده در ظروف مسی، عملکرد گوارش را تقویت می‌کند و همچنین در سوزاندن چربی مؤثر است. مس به معده کمک می کندتا عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر آن التهاب  را به حداقل  می‌رساند و باکتری ها را از بین  می‌برد. به همین علت است که بسیاری از مردم اول صبح  آب را از ظروف مسی می نوشند.
 * این آب آشامیدنی  برای قلب نیز مفید است و می‌تواند میزان کلسترول و فشار خون را کنترل کند و  مانع از ایجاد پلاک شود.
* مس همچنین با رادیکال‌های آزاد مقابله می کند و به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان روند پیری را  کاهش می دهد.
 * بدن به مس برای عملکرد تیروئید نیاز دارد و نوشیدن آب از ظروف مسی مانع از کمبود مس می شود.
* مس یک ماده معدنی است که درانتقال سیگنال‌ها به مغز کمک می‌کند.
 * مس با انواع خاصی از باکتری‌ها مانند ای کولای مقابله می کند. به‌طورکلی بسیاری از ما دچار بیماری‌هایی می شویم که از آب منتقلِ می‌شود. ظرف مسی می‌تواند با از بین بردن باکتری از بروز ‌چنین بیماری هایی پیشگیری کند.
*  مس به‌طور طبیعی هم ضدویروسی و هم ضد باکتری است و خاصیت ضدالتهابی نیز دارد.
 * مس نقش مهمی در جذب آهن دارد. بنابراین، به‌نوعی، از بروز کم‌خونی نیز جلوگیری می‌کند.
*آب نگهداری شده در ظرف مسی به حذف سلول‌های چربی نیز کمک می‌کند و این موضوع باعث کاهش چربی بدن و حفظ وزن طبیعی بدن می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha