رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: تالاسمی ماژور، از شش ماهگی تا یک سالگی، خود را نشان می‌دهد و کودک مبتلا به تالاسمی ماژور معمولا به علائمی همچون کم خونی، رنگ پریدگی، بی‌حالی،‌ ضعف،‌ اختلال رشد، دچار می‌شود.

نشانه‌های کودک مبتلا به تالاسمی شدید

سلامت نیوز:رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: تالاسمی ماژور، از شش ماهگی تا یک سالگی، خود را نشان می‌دهد و کودک مبتلا به تالاسمی ماژور معمولا به علائمی همچون کم خونی، رنگ پریدگی، بی‌حالی،‌ ضعف،‌ اختلال رشد، دچار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از فارس ،مجید آراسته رئیس انجمن تالاسمی ایران،  درخصوص بیماری تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از شایع‌ترین اختلالات ژنتیکی مادرزادی در دنیا و یک بیماری تک ژنی است.

وی افزود: تالاسمی به دو دسته مینور (خفیف) و ماژور (شدید) تقسیم بندی می‌شود. فردی که مبتلا به تالاسمی مینور است ناقل صفت تالاسمی است اما به خودی خود مشکل خاصی ندارد؛ زمانی که دو فرد دارای تالاسمی مینور با هم ازدواج کنند امکان به دنیا آمدن فرزندانی با تالاسمی ماژور وجود دارد.

آراسته اضافه کرد: تالاسمی ماژور در اثر ازدواج دو فرد ناقل تالاسمی مینور ایجاد می‌شود، این بیماری از شش ماهگی تا یک سالگی کودک خودش را نشان می‌دهد و کودک مبتلا به تالاسمی ماژور معمولا به علائمی همچون کم خونی، رنگ پریدگی، بی‌حالی،‌ ضعف،‌ اختلال رشد، عفونت‌های مکرر و مشکلات بالینی همچون بزرگ شدن طحال دچار می‌شود.

رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: بعد از بروز علائم در کودک، آزمایش های معمولی و تخصصی انجام شده و بعد از تشخیص قطعی، درمان آغاز می‌شود.

وی مهمترین رکن حیات برای بیماران ماژور را تزریق خون دانست و گفت: این افراد باید با فاصله‌های زمانی منظم خون دریافت کنند و در صورتی که خون آنها از شاخص 10- 9.5 پایین نیاید، می‌توانند زندگی خوبی داشته باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha