ما معمولا بیش فعالی را در مورد کودکان تصورمی کنیم، اما واقعیت این است که این اختلال در بزرگسالان نیز دیده می‌شود. درواقع شیوع این عارضه میان بزرگسالان بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنیم. به احتمال زیاد اختلال بیش‌فعالی در بزرگسالان نادیده یا با مشکلات دیگری مثل استرس محل کار اشتباه گرفته شده است. نادیده گرفتن‌ این اختلال می‌تواند مشکلاتی را در محل کار یا روابط فرد ایجاد کند.

علائمی که می‌گوید شما بیش فعال هستید

سلامت نیوز:ما معمولا بیش فعالی را در مورد کودکان تصورمی کنیم، اما واقعیت این است که این اختلال در بزرگسالان نیز دیده می‌شود. درواقع شیوع این عارضه میان بزرگسالان بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنیم. به احتمال زیاد اختلال بیش‌فعالی در بزرگسالان نادیده یا با مشکلات دیگری مثل استرس محل کار اشتباه گرفته شده است. نادیده گرفتن‌ این اختلال می‌تواند مشکلاتی را در محل کار یا روابط فرد ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا می‌گوید بیش فعالی معمولا در کودکی بروز و تا بزرگسالی ادامه می‌یابد. اگر به مشکلات و چالش‌های زیر دچارهستید بهتراست با پزشک مشورت کنید.

نقص توجه و تمرکز

بسیاری از افراد گاهی نمی‌توانند تمرکز کنند، اما اگر شما به شکل مستمر نمی‌توانید حواستان را جمع نگه دارید احتمالا دچار بیش فعالی هستید. ناتوانی مداوم در تمرکز، نادیده گرفتن جزئیات و ناتوانی در به پایان رساندن کارها می‌تواند تاثیرات منفی بر زندگی فرد داشته باشد. تشخیص و درمان این عارضه به بهبود شرایط زندگی درزمینه‌های مختلف کمک خواهد کرد.

گم کردن مکرر اشیاء

گم کردن مکرر وسایل و اشیاء می‌تواند شرایط بسیار آزاردهنده‌ای ایجادکند. کارشناسان می‌گویند فراموش کردن جزئیات درمورد این که شیء یا وسیله‌ای را کجا گذاشته‌اید می‌تواند نشانه این باشد که شما اساسا دچار بیش فعالی و عدم توجه هستید.

فراتمرکز

شاید تصور تمرکز بیش از حد در فرد مبتلا به بیش فعال منطقی به نظرنرسد، اما این مشکل گاهی در این افراد وجوددارد. چیزی که به این نوع تمرکز جنبه منفی می‌دهد این است که فرد آن قدر در یک موضوع غرق می‌شود که هرچیز دیگری را در اطرافش نادیده می‌گیرد. این حد از تمرکز که باعث می‌شود فرد گذشت زمان و اشخاص دور و بر خود را نادیده بگیرد معمولا در روابط فردی سوء تفاهم به دنبال دارد.

بیقراری و وول خوردن زیاد

فرد بیش فعال معمولا نمی‌تواند برای مدت زیادی در جایی آرام بنشیند. ضربه زدن به دست یا پا، وول خوردن و انجام حرکت‌های نابجا و در زمان‌های نامناسب از علائم معمول این اختلال هستند. به گفته کارشناسان، از دیگر علائم معمول این است که فرد بیش فعال کارها و فعالیت‌های تمام شده را همچنان ناتمام احساس می‌کند.

وسط حرف دیگران پریدن

یک فرد بیش فعال بسختی می‌تواند منتظر بماند تا نوبت صحبت کردن به او برسد. زیاد وسط حرف دیگران پریدن یا درزمان نامناسب صحبت کردن از علائم بیش فعالی است. تشخیص و متابعت از هنجارهای اجتماعی فراتر از توان یک فرد بیش فعال است. باید توجه داشت این علائم در برخی شرایط دیگر نیز رایج است. تمرکزضعیف از علائم افسردگی است و بیقراری درنتیجه پرکاری تیروئید نیز رخ می‌دهد. درنهایت پزشک به شما خواهد گفت آیا این شرایط مربوط به بیش فعالی است یا علل دیگری باعث بروز آنها شده است.

منبع: cheatsheet.com


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha