کارشناس گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفت که نشان می‌دهد بازارهای نامتعادل واسطه، ضعف قوانین، عدم پاسخگویی، ضعف اطلاع رسانی و مشکلات بین‌المللی از آسیب‌های گردشگری سلامت به شمار می‌روند.

انتخاب ۱۰۱ بیمارستان برای ارایه خدمات بین‌المللی

سلامت نیوز:کارشناس گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفت که نشان می‌دهد بازارهای نامتعادل واسطه، ضعف قوانین، عدم پاسخگویی، ضعف اطلاع رسانی و مشکلات بین‌المللی از آسیب‌های گردشگری سلامت به شمار می‌روند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محب پور در نخستین همایش رویکردهای جامع به گردشگری سلامت استان اصفهان، اظهار کرد: در دوره نخست آموزش گردشگری سلامت، نیمی از شرکت کنندگان اصفهانی بودند و این نشان می‌دهد جامعه پزشکی اصفهان بسیار مشتاق بهره برداری از مزیت‌های این صنعت است.

وی افزود: اداره گردشگری سلامت در سال ۱۳۹۳ تشکیل شد و با توجه به نیاز به ساماندهی همکاری میان دستگاه‌های مربوطه، شورای راهبردی گردشگری سلامت متشکل از وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین سازمان نظام پزشکی شروع به فعالیت کردند. البته به تازگی اتاق بازرگانی به این جمع اضافه شده است.

کارشناس گردشگری سلامت وزارت بهداشت، گفت: هدف از تشکیل این شورا هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف بود. گردشگری سلامت با ۱۰ سال سابقه در ادبیات کشور تنها از سال ۱۳۹۳ به صورت سیستماتیک شروع به حرکت کرده است. در همان ابتدای امر، آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفت که نشان می‌دهد بازارهای نامتعادل واسطه، ضعف قوانین، عدم پاسخگویی، ضعف اطلاع رسانی و مشکلات بین‌المللی از آسیب‌های این صنعت به شمار می‌روند.

محب‌پور اضافه کرد: عدم استانداردسازی خدمات از مشکلات عمده این صنعت بود که در همین راستا طرح IPD تلاش کرد استانداردهای موجود را به استانداردهای جهانی نزدیک کند، اما متأسفانه تفاسیر متعددی از این طرح ارائه شد.

وی ادامه داد: این طرح یک بخش جدا از بیمارستان نیست و بیشتر یک فرایند برای افزایش رضایتمندی گردشگران سلامت است. اولویت این طرح ارائه ظرفیت مازاد خدمات درمانی در کشور بود. در همین راستا تا امروز ۳۰۵ بیمارستان اعلام آمادگی و از میان آن‌ها ۱۹۰ بیمارستان مورد بررسی قرار گرفتند، در نهایت ۱۰۱ بیمارستان حائز شرایط برای خدمات دهی به بیماران بین‌المللی تعیین شد.

کارشناس گردشگری سلامت وزارت بهداشت افزود: مسئله بعدی در این صنعت کمبود اطلاعات است. متأسفانه آمار اطلاعاتی از گردشگران سلامت در هیچ کجای کشور وجود ندارد. برای جمع آوری اطلاعات در این خصوص سامانه‌ای تشکیل شده است که تا امروز ۱۰۰ هزار بیمار را به ثبت رسانده است. گرچه قطعا تعداد بیماران بسیار بیشتر از این رقم است.

محب‌پور اظهار کرد: در راستای آموزش تا به امروز دو دوره آموزشی برگزار شده تا توقعات دستگاه‌ها، قوانین موجود، اصول بازاریابی و راهکارهای ارتباط با بیماران گردشگری سلامت به متولیان موجود آموزش داده شود.

وی گفت: بحث نهایی و تعیین کننده تبلیغات است که در این راستا پرتال آنلاین هفت زبانه جامع اطلاع رسانی گردشگری سلامت طراحی شده و به زودی بارگذاری می‌شود. معرفی پزشکان، مراکز خدمات، بیمارستان‌ها و همه اطلاعات مورد نیاز گردشگری سلامت در این سامانه وجود خواهد داشت.

کارشناس گردشگری سلامت وزارت بهداشت افزود: صدور ویزای T در وزارت امور خارجه کشورمان تعریف شده است که با هماهنگی میان بیمارستان و وزارت امور خارجه با تقلیل بسیاری از محدودیت‌ها صادر می‌شود که خود این موضوع تأثیر بسزایی در تسهیل ورود گردشگر سلامت به کشور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha