سخنگوی سازمان آتش نشانی اعلام کرد صبح امروز ساختمان‌ پلاسکو از ساختمان‌های بلند مرتبه تجاری تهران در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی که دچار حریق گسترده شده بود مهار شد اما هنوز عملیات پایان نیافته است.

عکس/مهار آتش سوزی گسترده ساختمان پلاسکو/ وجود۲ مصدوم

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان آتش نشانی اعلام کرد صبح امروز ساختمان‌ پلاسکو از ساختمان‌های بلند مرتبه تجاری تهران در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی که دچار حریق گسترده شده بود مهار شد اما هنوز عملیات پایان نیافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران که قدمت 53 ساله دارد که صبح امروز دچار آتش سوزی گسترده شده بود مهار شد.

از این ساختمان 17 طبقه به‌عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود.
 

جلال ملکی گفت:‌ صبح امروز آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران 10 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه وسایل و تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند. ضمن اینکه 15 تانکر آب به همراه 200 آتش نشان هم اکنون در حال اطفا حریق هستند.

 

وی افزود: ساختمان پلاسکو از طبقه هشتم به بعد دچار حریق شده و دود بسیاری از این ساختمان متصاعد شده است. 

آلودگی هوای تهران مانع از دیده شدن دود شدید ناشی از این حریق گسترده در فواصل دوردست است.

 

وی گفت: با توجه به اینکه ساختمان پلاسکو به صورت کامل در بخش پوشاک و البسه فعالیت می‌کند، آتش‌نشانان باید برای جلوگیری از گسترش آتش، از چند بخش وارد عمل می‌‌شدند که با انجام سریع این کار اکنون آتش تحت کنترل و مهار شده اما با این حال عملیات هنوز پایان نپذیرفته است.

آتش نشان در دقایق اولیه عملیات موفق شدند دهها نفر را نجات دهند.

 

وی یادآور شد: 6 نفر هم که به دلیل دود و آتش به لبه‌های پنجره‌های پناه برده بودند با استفاده از نردبان هیدرولیکی نجات یافتند. همچنین تاکنون 2 نفر مصدوم هم که به دلیل دود گرفتگی مصدوم شده‌ بودند تحویل عوامل اورژانس شده‌اند.

شدت حادثه به حدی است که ترافیک در این خیابان را دچار مشکل و اختلال کرده و دود ناشی از حادثه نیز آسمان این منطقه را فراگرفته است.

 

ملکی افزود:‌ دود این آتش سوزی هنوز وجود دارد اما به رنگ سفید است که این نشان از مهار آتش و تحت کنترل بودن آن است. ضمن اینکه با مهار دامنه آتش،‌ خطر سرایت به مکان‌های دیگر وجود ندارد.

پلیس راهور هم به دلیل شدت آتش سوزی و حجم بالای خودروهای امدادی و آتش نشان در محل محدودیت‌های ترافیکی در خیابان جمهوری، چهارراه استانبول و خیابان سعدی اعمال کرده است و کلیه وسایل نقلیه باید از خیابان سی تیر به سمت شمال تهران حرکت کنند.

 

در همین حال تعداد زیادی از خودروها و عوامل امدادی شامل آتش نشانی و اورژانس تهران در محل حادثه حاضر هستند.

 

معاون عملیات اورژانس تهران هم از استقرار 2 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل آتش سوزی ساختمان پلاسکو خبر داد.

حسن عباسی سخنگوی اورژانس تهران در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه عوامل اورژانس 2 مصدوم را تحویل گرفته‌اند گفت:‌ یکی از مصدومین آتش نشان است که به دلیل دود گرفتگی به بیمارستان پارس منتقل شده و وضعیت مصدوم دیگر هم رو به بهبود است که اگر لازم بود وی را هم به بیمارستان منتقل خواهیم کرد.

آتش سوزی ساختمان پلاسکو

آتش سوزی ساختمان پلاسکو

آتش سوزی ساختمان پلاسکو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha