عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: فردی که در هوای آلوده تنفس می‌کند، به‌مرور سبب می‌شود ریه وی تغییر مزاج پیدا کرده و باعث بیماری‌هایی همچون سرطان، برنشیت، آسم، سرفه مزمن و حساسیت شدید می‌شود.

«سرطان، برونشیت و آسم» عوارض تنفس در هوای آلوده

سلامت نیوز: عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: فردی که در هوای آلوده تنفس می‌کند، به‌مرور سبب می‌شود ریه وی تغییر مزاج پیدا کرده و باعث بیماری‌هایی همچون سرطان، برنشیت، آسم، سرفه مزمن و حساسیت شدید می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، مهدی برهانی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص هوای پاک گفت: در تمام آموزه‌های طب سنتی بر تشخیص هوای سالم از آلوده تأکید دارد، زیرا هوای پاک یکی از اصول تندرستی در مجموع اطلاعات کتب طب سنتی است.

وی افزود: آب و هوا روی تمامی سیستم بدن از پوست گرفته تا بقیه اعضا اثر دارد. مثلاً در کتب طب سنتی آمده که از زندگی در مناطقی که هوای آلوده، هوای سرد و مناطقی که آب‌های گوگردی و ماده‌های شیمیایی در آن وجود دارد، پرهیز کنید.

برهانی اضافه کرد: مردمی که در هوای آلوده زندگی می‌کنند، اولین چیزی که در بدن آنها تغییر می‌کند، مزاج است. این تغییرات مزاجی سبب سوءمزاج و عوارض و مشکلات متعدد بعدی می‌شود.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: فردی که در هوای آلوده تنفس می‌کند، به‌مرور سبب می‌شود ریه وی تغییر مزاج پیدا کرده و باعث بیماری‌هایی همچون سرطان، برنشیت، آسم، سرفه مزمن و حساسیت شدید می‌شود.

برهانی گفت:‌ تنفس هوای پاک، سبب ترکیب با خون شده و بعد از آن فضولات و دی‌اکسید از بدن تخلیه می‌شود، اما هوای آلوده باعث می‌شود ترکیبات مضری با خون مخلوط شود و در درازمدت سبب تغییرات مزاجی و تغییرات بافت بدن می‌شود.

وی افزود: بدن به‌طور خودکار مکانیزم‌های دفاعی زیادی دارد، اما کسی که مدت زیادی در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرد، تغییرات مزاجی و تغییرات بافتی و بیماری‌های متعدد در او به‌وجود خواهد آمد. بیماری‌هایی همچون آسم و برنشیت مزمن هزینه زیادی به فرد تحمیل می‌کند و یک فرد کارآمد را به شخصی تبدیل می‌کند که به حمایت و زیادی احتیاج دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha