وزیر بهداشت با اشاره به موضوع پیشگیری از مرگ های ناگهانی به فوت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: ایشان ۱۶ سال قبل آنژیو کرده بودند و ۲۰ سال دیابت داشتند.

مرگ ناگهانی آیت الله قابل پیشگیری بود/ایشان ۲۰ سال دیابت داشتند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با اشاره به موضوع پیشگیری از مرگ های ناگهانی به فوت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: ایشان ۱۶ سال قبل آنژیو کرده بودند و ۲۰ سال دیابت داشتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی عصر چهارشنبه در اولین همایش «نان سالم» که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد گفت: ۵۰ درصد کالری مورد نیاز بدن از نان تامین می شود که این میزان در افراد کم درآمد ۶۰ درصد است.

وی با اعلام اینکه قوت قالب مردم ما را نان تشکیل می دهد، افزود: دولت و مجلس برای داشتن گندم با کیفیت می بایست تلاش کنند و نانوایی ها می توانند در پخت نان سالم و با کیفیت کمک کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به یارانه ای که دولت برای خودکفایی دولت می دهد، گفت: بهتر است بخشی از این یارانه برای ارتقای کیفیت نان هزینه می شد تا از این طریق از هزاران میلیارد تومان پولی که برای بیماری ها هزینه می کنیم جلوگیری شود.

وی با اشاره به موضوع مصرف نمک به عنوان یکی از علت های مهم در بروز بیماری های غیرواگیر ادامه داد: متاسفانه ایرانی ها بی دلیل از بین می روند در حالی که می توانیم از مرگ های ناگهانی پیشگیری کنیم.

هاشمی با اعلام اینکه ۷ تا ۱۰ درصد مرگ هایی که در کشور رخ می دهد ناگهانی است، افزود: علت اغلب این قبیل مرگ ها بیماری های قلبی و فشار خون است که البته هر دو قابل پیشگیری است.

وی با اشاره به موضوع مرگ های ناگهانی به فوت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: ایشان ۱۶ سال قبل آنژیو کرده بودند و ۳ تا پلاک در رگ های ایشان ایجاد شده بود. همچنین آیت الله هاشمی ۲۰ سال دیابت داشتند و اخیرا از انسولین استفاده می کردند که اگر قبل از این پیشگیری می شد مرگ ناگهانی اتفاق نمی افتاد.

وزیر بهداشت همچنین با اعلام اینکه ۵ درصد نمک مصرفی مردم از طریق نان جذب بدن می شود، گفت: اگر بتوانیم میزان نمک مصرفی در نانها را به یک سوم کاهش دهیم می توانیم جلو بسیاری را مرگ ها را بگیریم.

به گفته وزیر بهداشت در صورت کاهش مصرف نمک در غذای روزانه مردم می توان در درازمدت از ۲۵ هزار مرگ و میر جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: نان در سفره مردم به ویژه نیازمندان نقش بسیار مهمی دارد و از همین رو می بایست برای نان سالم و با کیفیت همه با هم تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha