تحقیقات نشان می دهد قرارگیری طولانی مدت مردان در معرض استرس شغلی منجر به افزایش احتمال ابتلا به سرطان های ریه، روده بزرگ، مقعد، سرطان معده و غدد لنفاوی می شود.

استرس شغلی ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

سلامت نیوز: تحقیقات نشان می دهد قرارگیری طولانی مدت مردان در معرض استرس شغلی منجر به افزایش احتمال ابتلا به سرطان های ریه، روده بزرگ، مقعد، سرطان معده و غدد لنفاوی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، این یافته ها نتیجه تحقیقات به دست آمده توسط محققان در INRS و دانشگاه مونترال است که اولین مطالعه به منظور بررسی ارتباط میان سرطان و استرس ناشی از کار در مردان در طول زندگی کاری شان است.

شرکت کنندگان در مطالعه در طول عمر کاری خود، به طور متوسط، چهار کار را بر عهده داشتند. ارتباط پنج مورد از یازده سرطان در این مطالعه در نظر گرفته شد. این ارتباط ها در مردانی که ۱۵ تا ۳۰ سال (در برخی موارد، بیش از ۳۰ سال) در معرض استرس شغلی بودند، مشاهده شد. اما ارتباطی بین استرس ناشی از کار و سرطان در شرکت کنندگانی که مشاغل پراسترس برای کمتر از ۱۵ سال داشتند، یافت نشد.

پراسترس ترین مشاغل عبارتند از: آتش نشان، مهندس صنعتی، مهندس هوافضا، سرکارگر مکانیک، و کارگر تعمیر تجهیزات وسایل نقلیه و راه آهن.

در افراد مشابه، استرس بسته به نوع کاری که انجام می دهند، متفاوت است. محققان قادر به تغییراتی در تلقی استرس شغلی شدند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که استرس درک شده به میزان زیاد کار و محدودیت های زمانی محدود نمی شود. خدمات به مشتریان، ماموریت فروش، مسئولیت ها، رفتار مضطرب شرکت کنندگان، عدم امنیت شغلی، مشکلات مالی، شرایط کار چالش برانگیز یا خطرناک، نظارت بر کارمند، درگیری بین افراد و دشواری در رفت و آمد، از جمله منابع استرس ذکر شده توسط شرکت کنندگان بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha