پودرهای پروتئینی تغلیظ شده شیر توسط شركت صنایع شیر ایران « پگاه »
سلامت نیوز: برای اولین بار در كشور و خاورمیانه پودرهای پروتئینی تغلیظ شده شیر(milk protein concentrate  ) توسط شرکت صنایع شیر ایران « پگاه » تولید شد . روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران اعلام کرد که سالیانه بالغ بر 10 میلیون دلار پودر های پروتئینی با درصد پروتئین متفاوت از 45 تا 80 درصد از کشورهای اروپایی و نیوزیلند و سایر كشورها وارد می شود که علاوه بر صنایع لبنی در سایر صنایع غذایی از جمله فرآورده های گوشتی ، شکلات سازی ، بیسکویت ، نانهای صنعتی و دسرها کاربرد دارد .



پروتئین های شیری تولید شده در پگاه که با استفاده از روشهای نوین تکنولوژی صنعت لنبیات ازجمله اولترافیلتراسیون تولید شده است ، کیفیتی به مراتب بالاتر از پودر های تغلیظ شده پروتئینی وارداتی داشته و می تواند علاوه بر تامین نیازهای صنایع غذایی  کشور ، حجم مناسبی نیز از صادرات را به خود اختصاص دهد . با تحقق این امر علاوه بر جذب قابل توجهی ارز ، جذب شیرخام از دامداران نیز افزایش خواهد داشت .
در حال حاضر واحدهای تولیدی شر کت های تابعه صنایع شیر ایران امكان تولید بیش از 5000 تن محصول در یكسال را دارند .

از ویژگیهای پودر های پروتئینی یاد شده بالا بودن میزان کازئین و پروتئینهای آب پنیر ( whey protein  ) می باشد و مقدار لاکتوز آن به میزان قابل توجهی نیز کاهش یافته است .

لازم به توضیح است تولید محصولات جدید لبنی با ویژگیهای پروتئین بالا ، کم کالری ، بهبود بافت و افزایش ماندگاری محصولات لبنی نیز از دیگر مزایای کاربرد این پروتئین ها می باشد .

کاربرد آسان ، حلالیت بالا و بهبود بافت و طعم و افزایش راندمان نیز از قابلیت های مهم پودرهای پروتئینی تغلیظ شده شیر می باشد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha