«آتش پلاسکو» باعث شد فکر کنیم چند ساختمان مانند پلاسکو در تهران و شهرهای دیگر وجود دارد و چند بار دیگر مردم می‌توانند شاهد چنین حوادثی باشند.

آتش پلاسکو، آتش‌نشانان مظلوم و ...

سلامت نیوز: «آتش پلاسکو» باعث شد فکر کنیم چند ساختمان مانند پلاسکو در تهران و شهرهای دیگر وجود دارد و چند بار دیگر مردم می‌توانند شاهد چنین حوادثی باشند.

به گزارش سلامت نیوز،«عصر ایران» نوشت: «نوشته‌ام و پاک کرده‌ام. واقعا نمی‌دانستم این نوشته را با چه مقدمه‌ای شروع کنم. اصلا از آن نوشته‌هایی است که کلمات در ذهن‌ گویی به جنگ هم می‌آیند.

فکر کردن برای نوشتن را تمام کردم به سراغ عکس‌‍‌ها رفتم. عکس‌های که شاید خود به اندازه هزار مقاله حرف برای گفتن داشته باشند. این عکس‌ها اما حکایت از مظلومیت آتش‌نشان‌ها دارد. واقعا این قشر چقدر مظلوم هستند. آنها به جنگ آتشی می‌روند که رحم ندارد و فقط می‌سوزاند، می‌سوزاند و می‌سوزاند.

آتش‌نشان قرار است سهل‌انگاری و کم‌کاری بخشی از جامعه را جبران کند. همین امروز و «آتش پلاسکو» را ببیند. ساختمان قدیمی که بیش از ۵۰ سال عمر دارد و به دلیل عدم توجه اهالی این ساختمان به هشدارها دچار آتش می‌شود و این فاجعه بزرگ را رقم می‌زند. آتش پلاسکو باعث شد بار دیگر فکر کنیم چرا جامعه ما این قدر درگیر مادیات شده است. چرا تنها به فکر پول درآوردن هستیم. هشدارها را ندیدیم و نشنیده‌ایم. شهرداری تهران می‌گوید بارها و بارها به این ساختمان هشدار داده است که پلاسکو در معرض خطر است اما در برابر این اخطارها چه کرده‌ایم؟ همه آنها را پشت گوش انداخته‌ و گفتیم امسال چقدر سود می‌بریم.

«آتش پلاسکو» باعث شد تا فکر کنیم چند ساختمان مانند پلاسکو در تهران و شهرهای دیگر وجود دارد. چند بار دیگر این حوادث می‌تواند تکرار شود. چند بار دیگر آتش‌نشان‌ها و مردم قربانی این کم‌کاری می‌شوند.

«آتش پلاسکو» در صبح روز پنجشنبه دامن تهران را گرفت؛ در زمانی که معمولا تهران خلوت است. از کجا معلوم حادثه دیگر در میان روز نباشد. در زمانی که تهران جای سوزن‌انداختن هم ندارد.

«آتش پلاسکو» باعث شد تا فکر کنیم شاید دیگر زمان اخطار، هشدار و تهدید به پایان رسیده است. بهتر است با قدرت و شدت با کسانی که نمی‌گذارند ساختمان‌های قدیمی شهر تعمیر و مقاوم‌سازی شوند، برخورد شود. دیگر باید تعارف را کنار گذاشت. شهر پر است از این ساختمان‌های فرسوده. مسئولان باید بدانند که « آتش پلاسکو» دیگر نباید تکرار شود.

«آتش پلاسکو» باعث شد تا امروز هر کدام از ما وقتی از جلوی آتش‌نشانی‌ها رد می‌شویم به آنها با احترام بنگریم و یک دست مریزاد به آنها بگویم. آتش‌نشان‌ها مظلوم هستند. شاید امروز یکی از این آتش‌نشان‌های مانده در آتش به دختر خود قول داده بود بعد از کار او را به پارک ببرد. شاید یکی از آنها به مادرش قول داده بود امشب به دیدارش می‌رود. شاید یکی از آنها در آستانه ازدواج بود.

نمی‌دانم تا کی می‌خواهیم هر روز شاهد شنیدن اخباری این چنین باشیم. اخبار تلخی که همه نشان از کم‌کاری، فرسودگی و عدم مدیریت است. این حوادث نباید اتفاق بیفتد اما بنا بر دلایلی که ذکر شد اتفاق می‌افتد.

۳۰دی ۹۵ روز مهمی در تاریخ کشور و شهر تهران است. روزی که می‌تواند درس بزرگی برای مردم و مسئولان باشد. تکرار چنین حادثه‌ای در تهران دیگر قابل قبول نیست. این را همه باید بدانند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha