:معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت توصیه‌هایی را درباره چگونگی مدیریت روانی اخبار حادثه توسط مردم و رسانه‌ها ارائه کرد.

توصیه‌هایی درخصوص چگونگی مدیریت روانی اخبار حادثه پلاسکو

سلامت نیوز:معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت توصیه‌هایی را درباره چگونگی مدیریت روانی اخبار حادثه توسط مردم و رسانه‌ها ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علی اسدی  درباره ضرورت مدیریت روانی اخبار حادثه توسط مردم و رسانه‌ها توضیح داد و گفت: مردم می‌توانند با عدم پخش تصاویر و صحنه‌های ناگوار و دلخراش حادثه از طریق شبکه‌های مجازی در کاهش استرس دیگران و آرامش جامعه موثرباشند. همچنین باید از تلگرام خود برای اطلاع رسانی مثبت مثل اصلاح اخبار نادرست، دادن پیام‌های آرام بخش، حضور به موقع نیروهای امدادگر، اورژانس و مسئولان استفاده کنند.

وی افزود: بهتر است از بحث و گفت‌وگو درباره اخبار ناخوشایند در جمع‌ها و گروه‌ها و بیان و انتشار اخبار نادرست و نامطمئن به ویژه تعداد مصدومان و فوتی‌ها در بین مردم خودداری شود. مهمترین کمک سلامت روان در شرایط بحران، ارائه اطلاعات و اخبار صحیح است.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت به مردم توصیه کرد: در مورد حادثه به صورت هیجانی صحبت نکنید و اگر در اطراف شما افرادی مبتلا به بیماری‌های جسمی و روانی هستند، از دادن اخبار حوادث به آنها خودداری کنید.

اسدی همچنین با اشاره به تاثیر رسانه‌ها در کاهش بار آسیب روانی ناشی از این حوادث، اظهار کرد: رسانه‌ها به ویژه روزنامه‌ها و مجلات از درج تصاویر دلخراش مثل جسدهای سوخته و متلاشی خودداری کنند. همچنین نیازی به توضیحات زیاد و پرداختن به جزییات اخبار ناگوار و دلخراش کشته‌ها و مصدومان در صفحات اول آنها نیست. آنها باید دقت کنند که تا حد امکان از بزرگ کردن ابعاد این تصاویر در صفحات روزنامه‌ها و رسانه‌ها خودداری کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha