معاون فنی اداره کل سلامت و روان وزارت بهداشت از حضور تیم سلامت روان وزارت بهداشت در محل حادثه پلاسکو برای ارائه خدمات روانشناختی به خانواده‌های آتش نشانان خبر داد.

حضور تیم سلامت روان وزارت بهداشت در محل حادثه پلاسکو

سلامت نیوز:معاون فنی اداره کل سلامت و روان وزارت بهداشت از حضور تیم سلامت روان وزارت بهداشت در محل حادثه پلاسکو برای ارائه خدمات روانشناختی به خانواده‌های آتش نشانان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، علی اسدی با اشاره به حضور دکتر حاجبی، مدیر کل سلامت روان و و رئیس اداره سلامت روان از ساعت 23 شب گذشته در محل حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: هماهنگی های لازم جهت استقرار تیم های سلامت روان در محل و برنامه ریزی جهت استقرار کارشناس سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت از ساعت 8 امروز جمعه دومین روز حادثه جهت ارائه خدمات حمایت های روانی اجتماعی به آسیب دیدگان، خانواده‌ها و امدادگران انجام شده است.

وی افزود: بر این اساس تیم سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در منطقه از دیروز مستقر شدند و اقدامات لازم برای ارزیابی اولیه و بعد روانی حادثه و ارتباط با مردم در محل حادثه به منظور هیجان ناشی از حادثه و کاهش استرس مردم انجام شده است.

اسدی ادامه داد: حضور هشت نفر از کارشناسان سلامت روان و مشاوره انفرادی و تن به تن با مردم به منظور مدیریت استرس و کاهش هیجان ناشی از حادثه برای کاهش ابعاد روانی حادثه نیز انجام شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر حاجبی، مدیر کل سلامت روان و و رئیس اداره سلامت روان نیز در این باره گفت: نیاز اول خانواده ها داشتن اطلاعات درست است و ما تلاش می‌کنیم به این موضوع کمک کنیم. همچنین راهکارهایی را بررسی کردیم تا بتوانیم خدمات حمایتی را به آنها ارائه دهیم و بتوانیم شرایط روانشناختی خانواده ها را به طور مناسبی حفظ کنیم.

بر اساس گزارش معاونت درمان وزارت بهداشت، گفتنی است محل استقرار تیم های سلامت روان وزارت بهداشت به شرح زیر است:

در اتوبوس آمبولانس تقاطع پل حافظ و جمهوری

پایگاه اورژانس115 و ایستگاه آتش نشانی حسن آباد

ساختمان مرکزی اورژانس تهران در جمهوری

ستاد فرماندهی مستقر در چهارراه استامبول



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha