متخصص پروتزهای دندانی گفت:در دوران سالمندی به دلیل تحلیل رفتن لثه نوع خاصی پوسیدگی دندان شیوع پیدا می کند که به آن، پوسیدگی ریشه دندان گفته می شود.

شیوع پوسیدگی ریشه دندان در سالمندی

سلامت نیوز:  متخصص پروتزهای دندانی گفت:در دوران سالمندی به دلیل تحلیل رفتن لثه نوع خاصی پوسیدگی دندان شیوع پیدا می کند که به آن، پوسیدگی ریشه دندان گفته می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،پارسا آتش رزم  افزود: لثه برخی افراد هنگام مسواک زدن خون می آید که نشان دهنده بیماری لثه است؛ لثه سالم لثه چسبنده بوده و با مسواک زدن دچار خون ریزی نمی شود مگر اینکه با خشونت یا با مسواک های سخت مسواک زده شود.
متخصص پروتزهای دندانی به افراد سالمند توصیه کرد که در صورت تحلیل رفتن لثه حتما به پزشک مراجعه کنند تا اقدامات لازم برای رفع این عارضه انجام گیرد.

** افزایش مبتلایان به بیماری لثه در کشور
آتش رزم با اشاره به شیوع بیماری لثه در کشور، اظهار کرد که درصد مبتلایان به بیماری لثه در کشور در سنین مختلف، متفاوت است.
متخصص پروتزهای دندانی با اشاره به این که مردم بیشتر به دلیل پوسیدگی به دندانپزشکان مراجعه می کنند، افزود: زمانی مردم برای مشکل لثه به پزشک مراجعه می کنند که دارای بوی بد دهان یا خونریزی های شدید لثه هستند.
وی، پوسیدگی و بیماری لثه را مهمترین مشکل دندان اعلام کرد و گفت که پوسیدگی ها بیشتر تا سن 30 سالگی و بیماری لثه هم پس از زمان بلوغ و 20 سالگی مشاهده می شود.
آتش رزم همچنین تاکید کرد که مردم پوسیدگی دندان را جدی بگیرند، در صورت غفلت از این عارضه هم هزینه زیادی تری به خانواده ها تحمیل می شود و هم فرد، درد بیشتری را تحمل می کند.
متخصص پروتزهای دندانی گفت: اگر افرادی که دچار پوسیدگی دندان شده اند در مراحل اولیه به دندانپزشک مراجعه کنند با ترمیم ساده، دندان درمان می شود.
آتش رزم گفت: آموزش مراقبت از دندان باید در مدارس ودانشگاهها انجام شود تا این موضوع در جامعه نهادینه شود و به عادت روزمره تبدیل شود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha