مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پوشش بیمه‌ای ۵۸۰ کارگاه و ۴۰۰۰ کارگر ساختمان پلاسکو خبر داد.

۵۸۰ کارگاه و ۴۰۰۰ کارگر پلاسکو بیمه تامین اجتماعی هستند

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پوشش بیمه‌ای ۵۸۰ کارگاه و ۴۰۰۰ کارگر ساختمان پلاسکو خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیدتقی نوربخش در بیست و چهارمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران ضمن تسلیت به بازماندگان قربانیان حادثه ساختمان پلاسکو گفت: در حادثه پلاسکو ۵۸۰ کارگاه و ۴۰۰۰ کارگر تحت پوشش بیمه بیکاری، مستمری و ... هستند که در جهت امنیت خاطر و معاش این گروه‌ها اقداماتی را انجام می‌دهیم.

وی  با بیان اینکه نیمی از کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، افزود: معیشت، درمان و ... بیش از پنج میلیون نفر در کشور نیز  بر عهده سازمان تامین اجتماعی است که این کار را بدون اتکا به بودجه عمومی دولت انجام می‌دهیم.

نوربخش با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان درآمدی - هزینه‌ای است و به دولت متکی نیست، ادامه داد: ما ماهانه ۳۶۰۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری و مستمری را به روز پرداخت می کنیم، حال کل تخصیصی که دولت در امور مختلف به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند، ۱۷ هزار میلیارد تومان است. در عین حال سازمانی که در چنگال آقای مرتضوی بوده است، با این آوار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که در دولت وجود داشته، توانسته است ماهانه  ۵۰۰۰ میلیارد تومان هم بدون اتکا به منابع دولت، تجهیز منابع کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین اظهار کرد: پیش از طرح تحول نظام سلامت و در دولت گذشته، دکتر وحید دستجردی در مجلس گزارشی ارائه کردند و گفتند در آن زمان پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت ۵۴ درصد است و بیش از هفت درصد هم هزینه خانمان‌سوز در حوزه سلامت وجود دارد. بنابراین حوزه سلامت نیازمند تحول بود که خوشبختانه این موضوع هم در شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور وجود داشت و هم وزیر کاردانی برای این موضوع انتخاب شد که از پس کار برمی‌آمد.

نوربخش با بیان اینکه در شهریورماه سال ۹۲، حدود ۱۰ ماه بود که پول داروخانه‌ها پرداخت نشده بود و در مردادماه هم با بحران دارویی مواجه بودیم، افزود: بر این اساس ما برای حل این مشکلات بخشی از منابع اقتصادی سازمان را هم به حوزه درمان آوردیم و با این کار به وضعیت نسبتا مطلوبی رسیدیم که این اقدام تا طرح تحول سلامت هم ادامه داشت.

نوربخش در بخش دیگری از سخنانش  با بیان اینکه ما نباید در حوزه سلامت از مصارف به سمت تعیین منابع برویم، بلکه باید این فرآیند برعکس باشد، اظهار کرد: باید توجه کرد که تامین اجتماعی یک نهاد بیمه‌ای است، نه حمایتی.

نوربخش تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان مالی است و سازمان بازرسی آن را مورد حسابرسی قرار می‌دهد و اگر حق درمان را نداده باشد از ما گزارش می‌خواهند. این در حالی است که ما در طی سال‌های ۹۳ تا ۹۵ بیش از ۹ بیست و هفتم در درمان هزینه کرده‌ایم. بنابراین تامین اجتماعی با تمام ظرفیت با طرح تحول و حوزه سلامت همراهی کرده است.

وی افزود: عقب‌افتادگی در پرداخت مطالبات نیز به دلیل عدم تعادل منابع و مصارف است. حال تامین اجتماعی به دلیل اعتقادی که به طرح تحول سلامت دارد، با این طرح همکاری کرده و باز هم با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا مشکلات این طرح برطرف شود و جامعه پزشکی متضرر نشود. در عین حال قطعا تولیت سلامت با وزارت بهداشت است و ما آمادگی داریم در زمینه تجهیز منابع و کنترل مصارف کمک کنیم.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha