حادثه پلاسکو، در حالی وارد سومین روز خود شد که امروز علاوه بر اینکه عزای عمومی اعلام شده است، رییس جمهور با حضور در منطقه از نزدیک از روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را بازدید کرد.

حضور رییس‌جمهور در پلاسکو/ جلسه اضطراری شورای شهر در کنار آوارها/ ادامه عملیات آواربرداری

سلامت نیوز:حادثه پلاسکو، در حالی وارد سومین روز خود شد که امروز علاوه بر اینکه عزای عمومی اعلام شده است، رییس جمهور با حضور در منطقه از نزدیک از روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را بازدید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با افزایش سرعت آوار برداری در ضلع شمالی این ساختمان بار دیگر شعله های آتش قابل مشاهده شد بر این اساس آتش نشانان ضمن آوار برداری مشغول خاموش کردن شعله‌ها هستند.

در این گزارش می‌توانید مجموعه اخبار سومین روز حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو را مشاهده کنید.

**۰۸:۴۰ جلسه اضطراری شورای شهر در محل آوار پلاسکو

جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران صبح امروز شنبه و پس از بازدید رییس جمهور از محل آوار ساختمان پلاسکو در محل خیابان جمهوری برگزار شد.

اکثر اعضای شورای شهر در این جلسه اضطراری که اختصاصا به بررسی ابعاد مختلف آوار پلاسکو به صورت فوری برگزار شده می‌پردازند.

برهمین اساس جلسه اضطراری اعضای شورای شهر در پاساژ پروانه که دقیقا روبه‌روی محل آوار ساختمان پلاسکو و کارگاه شمالی اشراف دارد، برگزار شده است و متعاقبا مصوبات این جلسه اعلام خواهد شد.

**۰۸:۳۸ ایمنی 1000 ساختمان در تهران مشابه پلاسکو

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکیدکرد: شهرداری باید با همکاری دستگاه قضایی از بروز چنین حوادثی پیشگیری کند.

علیرضا دبیر ضمن تقدیر از تلاش خستگی ناپذیر و جوانمردانه نیروهای امداد و نجات و سازمان آتش نشانی گفت: متاسفانه در شهر تهران بالغ بر 1000 ساختمان شرایطی چون پلاسکو دارند، البته تعداد طبقاتشان شاید به این اندازه نباشد اما شرایط ایمنی آنها شبیه این ساختمان است لذا نیازمند اقدام جدی درخصوص این ساختمان‌ها هستیم.

**۰۸:۲۰ثبت‌نام بیمه بیکاری کارگران حادثه دیده پلاسکو از فردا/ برقراری سریع مستمری آتش نشانان شهید

علی ربیعی صبح امروز که به همراه رییس‌جمهور از منطقه حادثه دیده پلاسکو بازدید کرد، ضمن تسلیت به همه مردم ایران اظهار کرد: برای کاهش آلام مردم در گام اول از فردا صبح کارگران بیکار می‌توانند به اداره کار وزارت رفاه در خیابان حافظ مراجعه و برای دریافت بیمه بیکار ثبت‌نام کنند. البته کسانی که بیمه شده تامین اجتماعی باشند.

به گزارش ایسنا، وزیر کار و رفاه اجتماعی به تقبل هزینه‌های تکمیلی درمان آتش نشانان آسیب دیده از سوی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مستمری آتش نشانان شهید از امروز بدون تشریفات اداری برقرار می‌شود و برای این امر ماموران ما به منزل آنان مراجعه می‌کنند.

ربیعی افزود: سعی می‌کنیم افراد بیکار شده را سریع‌تر سامان دهیم از سوی دیگر وزیر کشور امروز با هیات امنای ساختمان پلاسکو جلسه‌ دارد تا با همفکری آنها امور سریع‌تر پیش برود و سامان یابد.

** ۰۷:۴۷رییس جمهور از ساختمان فروریخته پلاسکو بازدید کرد

رییس جمهوری با حضور در خیابان جمهوری از روند امدادرسانی به حادثه دیدگان پلاسکو بازدید کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین، حسن روحانی، دقایقی پیش با حضور در چهارراه استانبول تهران از  حادثه پلاسکو بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند امداد و نجات و همچنین آواربرداری از ساختمان های آسیب دیده قرار گرفت.

وی گفت: بسیار متاسفم از حادثه ای که در این منطقه پیش آمد، هم برای جان هموطنان، هم اموال و هم مشکلاتی که در منطقه ایجاد شده است. این حادثه درس بزرگی برای همه مسئولان در زمینه امن سازی زندگی مردم که جزو حقوق شهروندی آنها بود. باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد و این حادثه بسیار تلخ درسی برای آینده باشد.

به گفته روحانی، همه مسئولان، چه امدادگران، چه تیم پزشکی، شهرداری و تیم‌های دیگری که برای انتظام امور حضور داشتند،  هماهنگی بسیار خوبی داشتند.

امروز از سوی دولت روز عزای عمومی اعلام شده است.

۰۵:۲۹ادامه جستجو و آواربرداری در پلاسکو به رغم دود و آتش

عملیات جستجو و آواربرداری در ضلع جنوبی ساختمان پلاسکو، در حالی ادامه دارد که با وزش باد و بلندکردن آوار شعله‌های آتش زبانه می کشد.

 با گذشت بیش از 45 ساعت از حادثه پلاسکو، عملیات جستجو و آواربرداری به رغم سختی و همه پیچیدگی‌ها ادامه دارد و ماموران با تمام انگیزه تلاش و فعالیت می‌کنند.

** ۰۴:۰۸ زمزمه‌های امید برای زنده ماندن برخی از محبوس‌شدگان پلاسکو

لحظاتی پیش دستگاه‌های مکانیکی برای آواربرداری کار خود را متوقف کردند تا گروههای امدادی با استفاده از گوشی‌های زنده‌یاب نسبت به پیدا کردن احتمالی افراد زنده در زیر آوار اقدام کنند.

براساس گزارش خبرنگار ایسنا که در صحنه حادثه حضور دارد، در پارکینگ ساختمان پاساژ کویتی‌ها پیش از این تونلی زده شده بود که گفته می‌شود اکنون از آن صدایی به گوش رسیده است که این امر احتمال زنده ماندن فرد یا افرادی در زیر آوار را قوت بخشیده است.

** ۰۴:۰۶ سردار وحید حقانی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری هم‌اکنون بار دیگر با حضور در محل حادثه از نزدیک از روند عملیات نجات و امداد بازدید کرد.

** ۰۲:۴۴ استقرار ۴ اکیپ نقشه برداری جهت ارزیابی تغییرات سازه‌های مجاور پلاسکو

چهار اکیپ از مهندسان نقشه‌برداری با در اختیار داشتن تجهیزات لازم جهت ارزیابی تغییرات سازه‌های مجاور پلاسکو، در اطراف این ساختمان مخروبه مستقر شده‌اند.

در پی وقوع حادثه ریزش ساختمان تجاری پلاسکوی تهران، اکیپ‌های مختلفی از مهندسان نقشه‌برداری جهت محاسبه میزان لرزش و نشست این ساختمان در نقاط مختلفی از محل حادثه مستقر شده‌اند. مهندسان نقشه‌برداری توسط دوربین‌های خود، نوسانات سازه‌های مجاور ساختمان تخریب‌شده پلاسکو را لحظه به لحظه مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

** ۰۱:۴۰ بار دیگر با برداشتن آوار شعله‌ها بلند شد و آتش نشانان در حال مهار آتش ساختمان مجاوری پلاسکو هستند. در حال حاضر براساس گزارش خبرنگار ایسنا بارش باران در منطقه آغاز شده است و می‌تواند موجب کند شدن آواربرداری شود.

** ۰۱:۱۸ کشف دو پیکر جدید/ شمار قربانیان پلاسکو ۵ تن شد

طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تایید پیداشدن پیکر دوم در زیر آوار ساختمان پلاسکو به ایسنا گفت: ۲ نفر دیگر نیز پیدا شدند که مجموعا ۴ پیکر در زیر آوار ساختمان پلاسکو پیدا شده است.

تاکنون چهار پیکر از زیر آوار پلاسکو کشف و خارج شده که با احتساب یک آتش‌نشانی که روز گذشته در بیمارستان درگذشت، می‌توان گفت که شمار قربانیان پلاسکو تا این لحظه ۵ تن است.

  ادامه روند آواربرداری و پیشرفت آتش‌نشانان در این باره حکایت دارد.

** ۰۱:۰۰ این بار خجالت‌زده‌تر از همیشه‌ایم

از چه بگوییم، از درد پدر و مادرانی که چشم انتظار پسرانشان هستند؟ درد همسرانی که چشمانشان به در خشک شد؟ از کودکانی که دیگر شب‌بخیر بابا را نمی‌شنوند؟ از درد رفقایی که تنها خاطراتی تلخ برایشان باقی ماند؟ یا درد شهری که قهرمانش را از دست داده است...؟

حدود ۴۰ ساعت است که دیگر از پیر ۵۴ ساله ساختمان‌های تهران در مرکز پایتخت خبری نیست؛ از پلاسکوی ۱۷ طبقه در چهارراه استانبول تهران که روزی اولین ساختمان مرتفع و مدرن ایران بود. از پلاسکوی پرخاطره تنها تلی از خاک و آوار باقی مانده است.

**۰۰:۳۱ براساس مشاهدات خبرنگار ایسنا از شرایط خیابان‌های منتهی به برزخ پلاسکو ، جمعی از مردم در خیابان فردوسی توقف کرده و در حال تماشای عبور و مرور وسایل امدادی به محوطه پلاسکو هستند. ماموران سر خیابان نوفل‌لوشاتو منتهی به خیابان فردوسی را حصارکشی کرده‌اند و سربازان مانع تردد افراد می‌شوند. دود ساختمان سوخته پلاسکو همچنان از میدان فردوسی قابل دیدن است.

** ۰۰:۰۷ پیداشدن یک جسد از زیر آوار پلاسکو: بنابر آخرین اخبار اعلامی از سوی سخنگوی سازمان آتش نشانی، در دقایق آخرین روز جمعه پیکر بی جان یک نفر از آتش نشانان محبوس در ساختمان پلاسکو از زیر آوار بیرون آورده شد که با احتساب یک آتش‌نشانی که روز گذشته در بیمارستان به شهادت رسید، شمار قربانیان این حادثه تا این لحظه دو نفر اعلام شده است.

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha