پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2040

دانشمندان آمریکایی سیستمی ابداع کردند که به جراحان کمک می کند بدون ایجاد سوراخ و زخم روی بدن بیماران، جراحی های موفقیت آمیزی را تجربه کنند.

به گزارش سلامت نیوز روش ابداعی محققان دانشگاه تگزاس که هنوز در مرحله تکمیل قرار دارد امکان مانور آهن ربای متصل به وسایل جراحی های لاپاروسکوپی درون حفره شکمی را فراهم می سازد. این وسایل از ناحیه ناف یا گلوی بیماران به درون بدن آنها راه می یابند.

دکتر "جفری کاددو" از بخش اورولوژی و رادیولوژی مرکز پزشکی UT Southwestern در این خصوص گفت: ایده طراحی این سیستم را پس از مشاهده صحنه ای در تلویزیون که طی آن نوجوانی سعی می کرد بدون زخم کردن لبان خود با استفاده از یک آهن ربا میخی را روی لبانش نگاه دارد، به دست آوردم.

در این روش آهن رباهایی در خارج از شکم جای می گیرند تا آهن رباهای متصل به وسایل درون شکمی را هدایت کنند. جراحان آهن رباهای خارج شکم را حرکت می دهند تا دوربین درونی را در مکان مورد نظر جاسازی کرده و یا ابزار جراحی درون شکم را حرکت دهند.

بنا بر گزارش "یونایتدپرس اینترنشنال" آزمایش این وسیله روی یک حیوان نتیجه رضایت بخشی را به همراه داشته به طوری که طی آن یکی از کلیه های حیوان خارج شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha