این بیماری بر اثر رابطه جنسی ایجاد می‌شود اما ممكن است در مكان‌های عمومی و استخرها نیز به دیگران سرایت شود.

افزایش بیماری‌های مقاربتی میان زوج‌های ایرانی
سلامت نیوز: دبیر انجمن علمی مامایی كشور گفت: متاسفانه بیماری‌های مقاربتی میان زوجین در حال افزایش است و مسوولان باید نسبت به این بیماری زوجین را آگاه كنند.
ناهید خداكرمی در گفت‌وگو با  ایلنا، افزود: نوعی از بیماری جدیدی كه به تازگی شایع شده بیماری مقاربتی «زگیل تناسلی» است كه از ویروس پاپیلومای انسانی (Human papillomm virus) ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: این بیماری بر اثر رابطه جنسی ایجاد می‌شود اما ممكن است در مكان‌های عمومی و استخرها نیز به دیگران سرایت شود.
دكترای تخصصی بهداشت باروری گفت: این بیماری در دو نوع است كه نوع عمومی آن خطرناك نیست اما در نوع دیگری كه در دهانه رحم ایجاد می‌شود و قابل مشاهده نیست ممكن است پس از 10 تا 15 سال به سرطان رحم تبدیل شود.
عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشكی با بیان اینكه بعضی از انواع زگیل‌های تناسلی بخصوص برای دختران نگران كننده هستند، گفت: از آنجایی كه HPV می‌تواند چنین عواقب جدی در بر داشته باشد زنان و دختران باید مرتب به متخصص زنان مراجعه كنند تا مورد آزمایش قرار گیرند.
دبیر انجمن علمی مامایی كشور تاكید كرد: افرادی كه شركای جنسی بیشتری دارند احتمال بیشتری وجود دارد كه به عفونت HPVمبتلا باشند.
یر اساس این گزارش، این ویروس از طریق حوله ، دستگیره یا توالت فرنگی منتقل نمی‌شود . عفونتهای HPV در نوجوانان و بالغین جوان شایع هستند . در حدود یك نفر از هر 2 نفر ( 50% )جمعیت می‌تواند دارای این بیماری باشند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha