سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد بالای افراد شاغل در ساختمان پلاسکو عدم پلمب این ساختمان را نگرانی از بیکاری افراد آن خواند.

چرا شهرداری ساختمان پلاسکو را پلمب نکرد؟

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد بالای افراد شاغل در ساختمان پلاسکو عدم پلمب این ساختمان را نگرانی از بیکاری افراد آن خواند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، صدیف بدری با اشاره به این که جلسه کمیسیون اجتماعی، عمران و بهداشت و درمان ساعت ۱۵:۰۰ امروز (شنبه) برگزار خواهد شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی مسئله و جلوگیری از رخداد چنین حوادثی برای ساختمان‌های مشابه است تبا اقدامات پیشگیرانه انجام شود و مجددا شاهد این گونه حوادث ناگوار نباشیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که مسائل اجتماعی و اشتغال افرادی که در پلاسکو مشغول به کار بودند، سبب پلمب نشدن به موقع این ساختمان شده بود، اظهار داشت: تعداد زیادی از مردم در آنجا اشتغال داشتند و تعطیلی ساختمان پلاسکو موجب بیکاری آنها می شد.

وی افزود: خلأ قانونی سبب شد که شهرداری نتواند خودش مستقیما وارد میدان شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس علت خودداری شهرداری از پلمب این ساختمان، بعد از اخطارهای مکرر را ایرادات و خلأهای قانونی برشمرد و گفت: شهرداری نمی توانست نسبت به پلمب و تعطیلی این ساختمان اقدام کند لذا قانون مربوط به آن هم باید بازنگری شود.

در پی حادثه دردناک صبح پنج‌شنبه ۳۰ دی ماه و آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در مرکز شهر تهران که به گرفتار شدن جمعی از آتش‌نشانان انجامید، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون‌های «عمران»، «اجتماعی» و «بهداشت و درمان» مجلس مأموریت داد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امدادرسان به بررسی ابعاد مختلف حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو که منجر به مصدومیت و جان باختن جمعی از هموطنان و آتش‌نشانان فداکار شد، بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha