مدیر کل سلامت روان اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به انتشار تصاویری از حادثه ساختمان پلاسکو در فضای مجازی گفت: افرادی که برای برقراری ارتباط از این فضا استفاده می‌کنند احتیاط لازم را داشته باشند؛ چرا که انتقال اخبار و تصاویر نا به‌ جا و اغراق آمیز، تاثیر منفی دارد.

اخبار و تصاویر نابه‌جا از پلاسکو تاثیر منفی دارد

سلامت نیوز: مدیر کل سلامت روان اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به انتشار تصاویری از حادثه ساختمان پلاسکو در فضای مجازی گفت: افرادی که برای برقراری ارتباط از این فضا استفاده می‌کنند احتیاط لازم را داشته باشند؛ چرا که انتقال اخبار و تصاویر نا به‌ جا و اغراق آمیز، تاثیر منفی دارد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر احمد حاجبی، مدیر کل سلامت روان اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در گفت و گو با برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت با بیان این مطلب افزود: معمولا به دنبال حوادث غیرمترقبه با مشکلاتی از جنبه روانشناختی چه برای بازماندگان و چه برای امدادگرانی که شاهد صحنه‌های دلخراش هستند، مواجه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در این راستا از سال‌های گذشته برنامه‌هایی را داشته است، بیان کرد: بازماندگان و حاضران در صحنه، در چنین مواقعی با مشکلاتی روبرو هستند که با در نظر گرفتن این موضوع، از روز پنجشنبه برنامه‌هایی تدوین شد.

حاجبی در ادامه تاکید کرد: با ورود تیم وزارت بهداشت به صحنه و اعلام انجمن علمی روان پزشکان ایران مبنی بر همکاری جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای به بازماندگان و امدادگران حادثه ساختمان پلاسکو، از روز گذشته تیم‌ها به صورت کاملا عملیاتی در محل حاضر شدند.

مدیرکل سلامت روان اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در پایان این برنامه رادیویی بار دیگر تاکید کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم، فضای مجازی است که تصاویر و اخباری منتشر می‌شود که مخاطبان بسیاری دارد. توصیه می‌شود افرادی که برای برقراری ارتباط از این فضا استفاده می‌کنند، احتیاط لازم را داشته باشند؛ چرا که انتقال اخبار و تصاویر نابه‌جا و اغراق آمیز، تاثیر منفی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha