شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 204082

استاد گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنان باید در صورت اقدام به بارداری از پیش از باردار شدن با مصرف فولیک اسید با تشخیص پزشک فرزندی سالم را به دنیا بیاورند.

زنان باردار چه ویتامینهایی باید بخورند؟

سلامت نیوز: استاد گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنان باید در صورت اقدام به بارداری از پیش از باردار شدن با مصرف فولیک اسید با تشخیص پزشک فرزندی سالم را به دنیا بیاورند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،منیره پورجواد استاد گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس انجمن متخصصین زنان خراسان؛ در خصوص نحوه تغذیه زنان باردار بیان کرد: این گروه از افراد باید از انواع گروه‌های مواد غذایی اعم از کربوهیدارت، چربی، پروتئین و لبنیات استفاده کنند.

وی اظهار داشت: زنان باردار در سه ماهه اول بارداری با توجه به تشخیص پزشک و انجام آزمایش خون در صورت نیاز باید از قرص فولیک اسید استفاده کنند، همچنین در صورتی که زنان باردار مواد غذایی مورد نیاز خود و جنینشان را به طور کامل دریافت نکرده باشند باید تحت نظر پزشک در سه ماهه دوم بارداری از مکمل‌های غذایی استفاده کنند.

استاد گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:  از آنجایی که برخی از مکمل‌ها مانند امگا 3 که حاوی جیوه هستند برای زنان باردار خطرناک است بنابراین حتما این گروه از افراد باید با توجه به نظر پزشک معالجشان اقدام به مصرف مکمل‌های غذایی کنند و از استفاده خودسرانه این مکمل‌ها خودداری کنند.

پورجواد عنوان کرد: در ماههای بالاتر بارداری که جنین شروع به استخوان‌سازی می‌کند تجویز قرص کلسیم برای زنان باردار ضروری است،  هر مادری آرزویش این است که یک فرزند سالم به دنیا بیاورد و برای به دنیا آوردن فرزند سالم، مادر و جنین باید مواد غذایی کافی دریافت کنند، که این فقط مختص دوران بارداری نیست و باید پیش از این دوران و در صورت تصمیم به بارداری زنان حتما به پزشک مراجعه کنند تا بررسی‌های لازم در مورد آنها انجام شود.

وی توصیه کرد: مصرف فولیک اسید از بروز بیماری‌های مادرزادی جلوگیری می‌کند بنابراین لازم است زنان در صورت تصمیم به بارداری از سه ماه قبل از آن و با مشورت پزشک معالجشان این قرص را استفاده کنند.

رئیس انجمن متخصصین زنان خراسان یاد‌آور شد: از دیگر مکمل‌های ضروری برای زنان باردار می‌توان به کپسول‌های نانو-D اشاره کرد زیرا بسیاری از مردم ایران از کمبود ویتامین D رنج می‌برند.

پورجواد تصریح کرد: از آنجایی که برخی از زنان ایرانی مبتلا به کمبود ید هستند،  مصرف مکمل ید برای این گروه از افراد با توجه به نظر پزشک ضروری است،  همچنین امروزه قرص‌هایی حاوی مکمل اسید فولیک و ید به عنوان یدوفولیک در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha