شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 204093

معروف است که مردها از راه چشم عاشق می‌شوند و زن‌ها از راه گوش. همسرانی كه نمره خوشبختی خوبی به رابطه‌شان می‌دهند حتی از دانستن و یادگرفتن توصیه‌های كوتاه ساده هم به راحتی نمی‌گذرند اما گروهی از همسران هم هستند كه خودشان تیشه به ریشه گرمای زندگی‌شان می‌زنند. حتی رفتار اشتباه برخی از همسران باعث به‌وجود آمدن سردمزاجی در رابطه زناشویی هم می‌شود.

سهم همسرها از سرد‌مزاجی یکدیگر

سلامت نیوز: معروف است که مردها از راه چشم عاشق می‌شوند و زن‌ها از راه گوش. همسرانی كه نمره خوشبختی خوبی به رابطه‌شان می‌دهند حتی از دانستن و یادگرفتن توصیه‌های كوتاه ساده هم به راحتی نمی‌گذرند اما گروهی از همسران هم هستند كه خودشان تیشه به ریشه گرمای زندگی‌شان می‌زنند. حتی رفتار اشتباه برخی از همسران باعث به‌وجود آمدن سردمزاجی در رابطه زناشویی هم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، در مورد خصوصیات همسرانی كه علت سردمزاجی همدیگر هستند بیشتر بدانید تا بتوانید به خوبی از این امر پیشگیری كنید.

    مردهای سرد‌كننده

زنانی كه قرار بود با گوش‌هایشان عاشق شوند اگر به جای محبت كلامی، ببینند كه مرد می‌خواهد فقط با عملش بگوید كه دوست‌ات دارم كم‌كم مأیوس می‌شوند و احساس سركوب شدن می‌كنند. بعضی‌ها هم در مواجهه با همسر سردمزاجی كه حاضر به درمان هم نیست كم‌كم اثر می‌پذیرند و سردمزاج می‌شوند. مردهایی كه با طبیعت زن آشنا نیستند و توقعات رابطه‌هایی را دارند كه فقط و‌فقط در فیلم‌های غیراخلاقی وجود دارد و واقعی نیست هم از عوامل ایجاد سردمزاجی در خانم‌ها هستند. برخی از تحقیقات معتبر موارد زیر را هم در سرد مزاجی زنان توسط همسرانشان مهم شمرده‌اند:
مردهایی كه مباشرت خشن را الگوی رفتارشان می‌كنند.
مردهایی كه كمتر همسرشان را تأیید می‌كنند و مقایسه و ظاهربینی افراطی دارند.
مردهایی كه وقت كافی صرف معاشقه و... نمی‌كنند.
البته زنانی كه چنین همسرانی دارند هم نباید منفعل باشند بلكه با آگاه كردن همسر، اخطار دادن‌‌های صمیمی و زمینه چینی برای رفع این مشكلات می‌توانند به كیفیت روابط زناشویی خود كمك كنند.

    دوستی خاله خرسه...

بروز رفتار عشق آفرینی كه مقدمات رابطه خصوصی همسران را ایجاد می‌كند، نیازی است كه زن و مرد خانه از هم طلب می‌كنند و برآورده شدنش برایشان آرامش به همراه دارد. اما، گاهی زوجین‌به اشتباه برای تأمین این نیاز جنسی از روش‌های مختلفی استفاده می‌كنند. بعضی از راه‌ها هم وجود دارد كه همسران با انگیزه گرم كردن روابط جنسی‌شان از آن استفاده می‌كنند اما در درازمدت كار را بدتر و میل جنسی را سردتر می‌كند؛ مثلا دیدن برنامه‌های ماهواره یا فیلم‌های غیراخلاقی یكی از این موارد است یا مثلا بدون تجویز پزشك اسیر تبلیغات می‌شوند و از داروهای تبلیغ شده در این زمینه استفاده می‌كنند. از این دست مثال‌ها زیاد است و اگرچه شاید هردو نفر هم راضی باشند اما باز شر بیشتری را به هر دو نفر می‌رساند.

    زنان سرد‌كننده

مردهایی كه با چشمشان بیشترین انگیزه مهرورزی به همسرشان را پیدا می‌كنند نیاز به تأمین لذت دیداری از طرف همسر دارند. ولی این همه ماجرا نیست. همسرانی كه به سهم خودشان صحنه‌های عاطفی هم ایجاد می‌كنند نیاز دارند راهنمایی قرآن عزیز را هم جدی بگیرند.یعنی وقتی قرآن مردها را به كنترل چشم و حیای آن دعوت می‌كند، خانم این مرد هم باید به همسرش در این توانایی كمك برساند تا سیر نبودن چشم شوهر عامل سرد مزاجی او نشود. نكته‌های زیر نیز در زمینه‌چینی سرد مزاجی شوهرها اثر مهمی دارد:
مردها هم انسان‌اند و با حجم زیاد خستگی روز ممكن است توان طبیعی‌شان كم شده باشد. رسیدگی بیشتر به تغذیه شوهر به جای برچسب‌زدن مهم است.
غرور مرد را حفظ كنید و اگر نیاز به مراجعه به مشاور یا پزشك هست، آبروداری كنید و به او اطمینان بدهید كه حواس‌تان به او هست.
اگر زن خانه قدم اول كارهای اشتباه را بردارد و مثلا خودش اهل تعامل‌های خارج از عرف با سایر مردان شود، خیلی زود همسرش هم ممكن است به خاطر روابط خارج از خانه به سردمزاجی برسد.
با روحیات فطرت مردانه آشنا شوید تا با برآورده كردن توقعات منطقی او، زمینه سردمزاج شدن را از همسرتان دور نگه دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha