نایب رئیس جامعه اپتومتری ایران، از اپتومتریست ها به عنوان مراقبین اولیه سلامت بینایی نام برد و گفت: ۲۵۰۰ اپتومتریست در سراسر کشور مشغول ارائه خدمت هستند.

اپتومتریست ها مراقبین اولیه سلامت بینایی هستند

سلامت نیوز:نایب رئیس جامعه اپتومتری ایران، از اپتومتریست ها به عنوان مراقبین اولیه سلامت بینایی نام برد و گفت: ۲۵۰۰ اپتومتریست در سراسر کشور مشغول ارائه خدمت هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، ناصر صادقپور نایب در آستانه برگزاری سمینار پاراکلینیک در اپتومتری، افزود: بینایی سنجی و به تعبیر درست تر، اپتومتری رشته ای است که دارای تحصیلات دانشگاهی در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترای تخصصی در چهار دانشگاه کشور آموزش داده می شود.

وی با عنوان این مطلب که اپتومتریست ها در تمام دنیا به عنوان مراقبین اولیه سلامت بینایی محسوب می شوند، گفت: در حال حاضر اپتومتریست ها در مقاطع مختلف به ارائه خدمت مشغول هستند و در دفاتر کار مشخص با انجام معاینات چشم و تجویز عینک به طور مستقل و همچنین ساخت و ارائه آن، خدمات قابل قبول و قابل اعتمادی را ارائه می دهند به گونه ای که بیمار دیگر نیاز به مراجعات مکرر به سطوح مختلف را نداشته باشد.

صادقپور اظهار داشت: اپتومتریست ها در همکاری با طرح های ملی پیشگام بوده و نقش موثری ایفا می کنند و در طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم که مجوز آن را سازمان بهزیستی صادر می کند، حضور اپتومتریست ها نقش مهم و اساسی دارد تا جایی که بدون حضور اپتومتریست ها این طرح انجام شدنی نیست.

وی ادامه داد: در طب کار اپتومتریست ها پیش قدم هستند و معاینات اسکرینینگ بینایی در مراکز و نهادهای مختلف توسط این افراد انجام می شود.

نایب رئیس جامعه اپتومتری ایران، افزود: در مراکز درمانی و چشم پزشکی بزرگ کشور، اپتومتریست ها علاوه بر انجام خدمات روتین و معاینات چشمی و تجویز عینک، نسبت به انجام آزمایشات پاراکلینیکی و همچنین، آزمایشات تشخیصی تکمیلی و آزمایشاتی که قبل از اعمال جراحی چشم مورد نیاز است، اقدام می کنند.

صادقپور، گفت: در حال حاضر این حرفه در سه مقطع تحصیلی در چهار دانشگاه کشور تدریس می شود و تعداد ۲۵۰۰ اپتومتریست در سراسر کشور در درمانگاه ها و مراکز تخصصی و همچنین دفاتر کار مستقل، خدمات ارائه می دهند.

سمینار پاراکلینیک در اپتومتری در روزهای ۷ و ۸ بهمن ۹۵ در سالن ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

این سمینار دارای ۷ امتیاز بازآموزی برای اپتومتریست ها است.

   

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha