اضافه وزن نوعی نقش حفاظتی را برای افرادی که ناچار به جراحی به خصوص جراحی‌های قلب هستند ایفا می‌کند.

شانس بیشتر زنده ماندن افراد چاق زیر تیغ جراحی

سلامت نیوز:اضافه وزن نوعی نقش حفاظتی را برای افرادی که ناچار به جراحی به خصوص جراحی‌های قلب هستند ایفا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، تازه‌ترین مطالعات نشان می‌دهد افرادی که اضافه‌ وزن دارند شانس بیشتری برای جان سالم به در بردن از جراحی‌ها به خصوص جراحی‌های قلب و عروق دارند.

همان‌طور که افراد دچار اضافه وزن بیش از دیگر افراد احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون و دیابت را دارند به همان میزان احتمال مرگ آنها در زیر تیغ جراحی بر اثر بیماری‌های قلبی کمتر است.

این تحقیقات جدید که توسط دانشمندان دانشگاه لستر انجام شده نشان می‌دهد، اضافه وزن نوعی نقش حفاظتی را برای افرادی که ناچار به جراحی به خصوص جراحی‌های قلب هستند ایفا می‌کند.

این نظریه‌ها در حالی مطرح می‌شود که منطقی‌ترین راه برای دور ماندن از بیماری‌هایی که ناشی از اضافه‌وزن پدید می‌آید مانند بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون، دیابت، بعضی از سرطان‌ها و کمردرد و پا درد، حفظ تعادل در وزن است.

نظریه محققان دانشگاه لستر با بررسی پرونده 401 هزار بیمار قلبی که زیر تیغ جراحی رفته بودن بررسی شد و در نهایت مشخص شد افرادی که وزنشان در حالت تعادل بوده به میزان دو برابر بیشتر از افراد چاق و یا دارای اضافه وزن جان خود را از دست داده‌اند و افرادی که دچار کمبود وزن نیز بودند بیشترین آمار جان‌باختگان را به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha