سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 20412

بیماری لثه عامل ابتدایی از دست دادن دندانها است كه تقریبا 50 درصد از كل جمعیت جهان به آن مبتلا هستند و عواقب و پیامدهای آن تقریبا غیرقابل جبران است.

امکان درمان بیماری لثه در ظرف 5 ساعت
سلامت نیوز: دندانپزشكان موفق شدند با روشی استثنایی و شگفت‌آور، بیماری لثه را ظرف چهار تا پنج ساعت معالجه كنند.

به گزارش  ایسنا، بیماری لثه عامل ابتدایی از دست دادن دندانها است كه تقریبا 50 درصد از كل جمعیت جهان به آن مبتلا هستند و عواقب و پیامدهای آن تقریبا غیرقابل جبران است. علائم اولیه عفونت لثه شامل تورم و خونریزی لثه‌ها، تنفس نامطلوب و حساسیت است.

اگر این بیماری در مراحل اولیه مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد با پاكسازی تخصصی دندانپزشكی قابل درمان است اما در موارد شدیدتر، لثه‌ها و بافت‌های زیرین آن می‌توانند عفونی شوند.

این عفونت شدید سبب جابه‌جایی دندانها می‌شود و دندانها را لق می‌كند. اما این بار دندانپزشكان در درمانگاه هال در مركز لندن موفق شدند بیماری مزمن لثه را معالجه كنند و جالب اینكه این درمان طی یك جلسه و ظرف چهار پنج ساعت امكانپذیر است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این دندانپزشكان می‌گویند: ما با روش كشیدگی آرام لثه به سطوح ریشه دندان دست پیدا می‌كنیم و با وسایل خاصی بافت‌های عفونی را كه اسنفجی و منعطف هستند، برمی‌داریم و عفونت‌های این نقطه را پاكسازی می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha