سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 20413

ورزش و فعالیت‌های بدنی ضربان قلب را افزایش داده و در نتیجه جریان خون در شریان‌های قلب را دو برابر می‌كند كه منجر به تغذیه بهتر ماهیچه قلب و مانع رسوب چربی و سخت شدن رگ‌ها می‌شود.

نگاهی به اثرات مثبت فعالیت‌های بدنی در سلامت
سلامت نیوز: هرگونه حركت بدنی به وجود آمده توسط انقباض عضلات اسكلتی كه مصرف انرژی را در بدن بالا ببرد فعالیت بدنی محسوب شده و این فعالیت‌ها منحصر به ورزش كردن نیست.

به گزارش  ایسنا، حمل اشیاء، باغبانی، بالا و پایین رفتن از پله، انجام كارهای منزل و كارهایی از این قبیل كه مصرف انرژی را در بدن افزایش می‌دهد، نیز فعالیت بدنی محسوب می‌شود.

ورزش و فعالیت‌های بدنی ضربان قلب را افزایش داده و در نتیجه جریان خون در شریان‌های قلب را دو برابر می‌كند كه منجر به تغذیه بهتر ماهیچه قلب و مانع رسوب چربی و سخت شدن رگ‌ها می‌شود.

شنا، پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و كوهنوردی مناسب‌ترین ورزش‌ها برای سلامت قلب است. ورزش‌های هوازی با شدت متوسط و زمان بیش از 20 دقیقه مانند پیاده‌روی و شنا تاثیرات بهتری بر سیستم قلب و عروق بدن دارند.

این گزارش در ادامه تفاوت فعالیت بدنی متوسط و شدید را چنین توضیح می‌دهد: در فعالیت بدنی متوسط تعداد تنفس و ضربان قلب افزایش یافته و در فعالیت بدنی شدید تنفس به شماره می‌افتد.

در ادامه این گزارش تأثیر ورزش و فعالیت بدنی در كاهش وزن در اثر افزایش سوخت كالری روزانه اعلام شده و آمده است: ورزش‌هایی با شدت متوسط مانند پیاده‌روی نیمه سریع در كاهش وزن بدن تأثیرات بیشتری دارند.

این گزارش 30 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط به مدت سه روز در هفته را حداقل فعالیت بدنی مناسب برای بدن دانسته و تصریح می‌كند: حتی اگر در اثر ورزش كاهش وزن صورت نگیرد، به دلیل این كه ورزش اثرات خود را در كاهش عوارض چاقی مثل مرگ ناگهانی، بیماری‌های قلبی، فشارخون و دیابت برجای می‌گذارد، وزن فرد ورزشكار با یك انسان دارای وزن نرمال تفاوتی نخواهد داشت.

 افرادی كه بیماری دیابت، فشارخون و ناراحتی قلبی دارند باید تحت نظر پزشك معالج فعالیت فیزیكی داشته باشند. همچنین پیاد‌روی، ورزش‌های كششی و تعادلی ساده‌ترین و مناسب‌ترین فعالیت بدنی و ورزش در دوره سالمندی هستند و 40 دقیقه تمرینات هوازی به مدت سه جلسه در هفته مناسب‌ترین روش جهت كاهش چربی بدن و كنترل وزن است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha