چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 20415

استرس، خستگی و کمبود آهن از مهم ترین دلایل بروز آفت دهان است و معمولاً نیاز به درمان نداشته و خود به خود برطرف می شوند.

آفت‌های دهانی سرطانی نیستند
سلامت نیوز: استرس، خستگی و کمبود آهن از مهم ترین دلایل بروز آفت دهان است و معمولاً نیاز به درمان نداشته و خود به خود برطرف می شوند.

به گزارش  ایسنا، بروز آفت دهان با رعایت بهداشت دهان و دندان و شستشو با محلول دهان شویه و آب نمک می تواند پیشگیری شود ویا با مصرف داروهای موضعی، سوزش و درد آن را کاهش داد.

بنابراین گزارش متخصصان بیماریهای دهان و دندان مواد غذایی حاوی آهن و ویتامین B12 را در بهبود علائم آفت موثر دانسته و تصریح می کنند: علاوه بر کمبود آهن و ویتامین B12 و اسید فولیک، مساله وراثت و ژنتیک و عادت ماهانه در خانم ها نیز دلایل مهم دیگر بروز آفت دهانی هستند.

این گزارش حاکیست با توجه به این که آفت دهان درمان قطعی ندارد، توصیه می شود درصورت ابتلاء به این عارضه سعی شود ابتدا عوامل محیطی برطرف گردد و آنگاه با گنجاندن مواد غذایی سرشار از آهن، اسیدفولیک و B12 و پرهیز از اغذیه حساسیت زا مانند غذاهای داغ و تند، بادمجان و فلفل آفت را کنترل کرد.

براساس این گزارش تاثیر مصرف برخی مواد مانند رب انار در بهبود علائم آفت اثبات نشده و درد آفت را می‌توان با مصرف مسکن ها و داروهایی نظیر شربت آنتی هیستامین کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha