تنها بعد از دوساعت از مصرف ناهار نوعی حس گرسنگی در افراد به وجود می آید که با مصرف خوراکی های مقوی می توانید علاوه بر رفع گرسنگی تناسب اندامتان را نیز حفظ کنید.

با این میان وعده‌ها چربی شکم و پهلو را نابود کنید

سلامت نیوز: تنها بعد از دوساعت از مصرف ناهار نوعی حس گرسنگی در افراد به وجود می آید که با مصرف خوراکی های مقوی می توانید علاوه بر رفع گرسنگی تناسب اندامتان را نیز حفظ کنید.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از باشگاه خبرنگاران، ساعات بعد از ظهر خطرناکترین زمان برای مصرف تنقلات فاقد ارزش غذایی و ابتلا به انواع بیماری ها از جمله افزایش قند و چربی خون و بویژه چاقی است، اما برخی میان وعده های مقوی و سالم را می توانید جایگزین تنقلات بی ارزش کنید تا هم احساس سیری کنید و هم دچار چاقی و اضافه وزن نشوید.

گفتنی است، یکی از میان وعده های بسیار مفید برای احساس سیری و جلوگیری از تمایل به خوردن موادغذایی شیرین مقداری کره بادام زمینی و ژله با طعم مورد علاقه شما است. مصرف این دو خوراکی خوش طعم به تنهایی و بدون استفاده از نان یا کیک می تواند علاوه بر رفع گرسنگی باعث سوزانده شدن کالری های اضافی بدن نیز شود.

ماست خامه ای با بادام و گردو نیز می تواند به دلیل دارا بودن مواد مغذی باعث تقویت بدن و رفع احساس گرسنگی شود، شما می توانید گردو و ماست را خرد کرده داخل ماست بریزید و در ساعات بعد ازظهر مصرف کنید.

ترکیب پنیر خامه ای با تکه های آناناس هم یکی از میان وعده های بسیار لذیذ و با طعمی منحصر به فرد فراموش ناشدنی است و می توانید هنگام عصر آن را مصرف کنید و از مزه آن لذت ببرید، می توانید پنیر را به تکه های زیر تقسیم کرده یا رنده کنید و به همراه ورقه های آناناس مصرف کنید.

ترکیب ماست خامه ای با انواع میوه های زمستانی هم یکی دیگر از میان وعده های سلامتی و سرشار از مواد مغذی برای بعد از وعده ناهار است که علاوه بر رفع احساس گرسنگی می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تا وعده شام تامین کند، برای درست کردن این میان وعده مقداری ماست خامه ای سرد را در لیوان یا ظرف ریخته تکه هایی از میوه های زمستانی شامل انار، سیب، پرتقال، کیوی، موز و نارنگی را بسته به ذائقه خود داخل آن ریخته و مخلوط کنید، می توانید از آب انار یا مقداری مربای آلبالوی کم شکر برای طعم دار کردن آن استفاده کنید.

مصرف آجیل هم یکی دیگر از پیشنهادهای عالی برای سپری کردن یک بعدازظهر بدون احساس گرسنگی است، می توانید مخلوطی از میوه های خشک شده به همراه پسته، بادام، فندق، گردو، بادام زمینی، تخم کدو و تخم آفتابگردان را مصرف کنید. این خوراکی ها علاوه بر احساس سیری بسیاری از ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن شما را تامین می کنند.

و در نهایت مخلوط سیب زمینی تنوری، پخته یا کبابی به همراه ماست خامه ای و سس گوجه تند مشهور به سالسا می تواند احساس گرسنگی را در افراد برطرف کند.

این خوراکی بسیار مقوی است و می تواند تا زمان شام باعث احساس سیری در افراد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha