عضو شورای شهر تهران، اطلاعات تازه‌ای از بودجه‌ای که شهرداری به آتش‌نشانی برای تجهیز و نوسازی داده است، منتشر کرد.

فاجعه پلاسکو به‌دلیل پول‌ندادن شهرداری به آتش‌نشانی اتفاق افتاد؟

سلامت نیوز:عضو شورای شهر تهران، اطلاعات تازه‌ای از بودجه‌ای که شهرداری به آتش‌نشانی برای تجهیز و نوسازی داده است، منتشر کرد.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت:  با گذشت دو روز از فاجعه پلاسکو و فروریختن ناگهانی مرکز تجاری قدیمی تهران، هنوز ابهاماتی درباره امکانات آتش‌نشانی وجود دارد؛ اینکه اگر آتش‌نشانی پس از حادثه خیابان جمهوری و سقوط یک زن، امکاناتش را به‌روز کرده بود، می‌توانست مانع از فروریختن ساختمان پلاسکو که درنتیجه چندساعت آتش‌سوزی پی‌درپی بود، بشود.

درباره بودجه تخصیص‌یافته برای تجهیز آتش‌نشانی، رحمت‌الله حافظی در کانال تلگرامی خود نوشت: «در بودجه سال جاری و بر‌اساس مصوبه شورای شهر،  ۱۴۰ میلیارد تومان از محل دو درصد عوارض ایمنی ساختمان‌ها برای توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی، تأمین تجهیزات مورد نیاز و آموزش پرسنل پیش‌بینی شده که شهرداری به آتش‌نشانی ۱۲۰ میلیارد تومان ابلاغ کرده است. از این ۱۴۰ میلیارد تومان تاکنون، ۵۴ میلیارد تومان کسب شده ولی ۲۱میلیارد و 500 میلیون تومان به آتش‌نشانی پرداخت شده است.» درواقع، اندکی بیش از یک‌هفتم بودجه را شهرداری به آتش‌نشانی اختصاص داده است.

او همچنین دراین‌باره به خبرآنلاین گفت: در قالب برنامه پنج سال دوم، هزار میلیارد تومان برای تجهیز، آموزش و ارتقای توان فنی سازمان آتش‌نشانی پیش‌بینی شده بود که متأسفانه بعضی از دوستان مخالفت کردند و این بودجه را به ۴۰۰ میلیارد تومان کاهش دادند. حافظی گفت: علاوه بر اینکه منابع کاهش پیدا کرد، در بودجه سنواتی از محل عوارض ساختمان، دو درصد عوارض ایمنی ساختمان‌ها پیش‌بینی کردیم که شد ۱۲۰ میلیارد تومان برای ارتقای تجهیزات آتش‌نشانی و ۲۰ میلیارد تومان هم اضافه کردیم که سرجمع شد ۱۴۰ میلیارد تومان اما امسال تاکنون فقط و فقط 21,5 میلیارد تومان را اختصاص داده‌اند. در سال‌های گذشته هم به‌طور کامل اختصاص پیدا نکرد. او گفت: در صحن هم تذکر دادیم که با جان مردم بازی نکنید و باید بودجه نوسازی و تجهیز آتش‌نشانی پرداخت شود اما کسی توجه نکرد. این سخنان حافظی درحالی است که محسن پیرهادی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران، دیروز گفته است: «در دوره پیش، ما به مدیرعامل آتش‌نشانی پیشنهاد بودجه بیشتر را داده بودیم و خود او گفت، نیاز ندارد. او در همان جلسه گفت که بدم نمی‌آید شما به من پول بدهید ولی نمی‌خواهیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha