یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

وقتی کسب و کاری راه می‌اندازید حتماً مشکلات و موانعی دارید که هر روز باید با آنها سروکله بزنید و البته گاهی هم از آنها شکست می‌خورید. همین باعث می‌شود در طول روز استرس، نگرانی و ناراحتی‌های زیادی داشته باشید و به اصطلاح انرژی منفی اطراف‌تان زیاد باشد. با راه حل‌های ساده‌ای می‌توانید این انرژی‌های منفی را دفع کرده و با حس و حال خوب کارتان را ادامه دهید. چون ادامه داشتن و مزمن شدن این استرس‌ها و نگرانی‌ها روی عملکرد شما حتماً تأثیر منفی می‌گذارد.

به جنگ نگرانی‌ها بروید

سلامت نیوز: وقتی کسب و کاری راه می‌اندازید حتماً مشکلات و موانعی دارید که هر روز باید با آنها سروکله بزنید و البته گاهی هم از آنها شکست می‌خورید. همین باعث می‌شود در طول روز استرس، نگرانی و ناراحتی‌های زیادی داشته باشید و به اصطلاح انرژی منفی اطراف‌تان زیاد باشد. با راه حل‌های ساده‌ای می‌توانید این انرژی‌های منفی را دفع کرده و با حس و حال خوب کارتان را ادامه دهید. چون ادامه داشتن و مزمن شدن این استرس‌ها و نگرانی‌ها روی عملکرد شما حتماً تأثیر منفی می‌گذارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویژه نامه ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران، بسیاری از روا‌نشناسان برای افرادی که در معرض استرس و مشکلات کاری فراوان هستند، ورزش‌هایی مانند یوگا و تکنیک‌هایی مانند مدیتیشن را توصیه می‌کنند.اگر فرصتش را دارید در کلاس‌های یوگا ثبت‌نام کنید و با تکنیک‌های تن آرامی، آرامش را به خودتان هدیه بدهید. اگر هم فرصت ندارید می‌توانید با یاد گرفتن چند تکنیک ساده در طول روز اثرات منفی مشکلات کاری را کم کنید. مثلاً تکنیک درست نفس کشیدن و تمرکز کردن که باعث می‌شود استرس‌تان کم شود.شانه‌های‌تان را به پایین بیندازید و چشم‌های‌تان را ببندید، 4 ثانیه هوا را از طریق بینی به داخل بکشید، نفس را تا 7 ثانیه نگه دارید و در طول 8 ثانیه نفس را بیرون دهید. این کار را سه بار ادامه دهید.


  غیر از یوگا ورزش‌های دیگر هم به آرامش، کلاهش استرس و نگرانی‌ها، کنترل خشم و البته سلامت جسم‌تان کمک می‌کنند. اگر فرصت دارید حداقل یک بار در هفته‌ یا به صورت منظم به کلاس ورزش بروید. اگر وقت ندارید می‌توانید از ورزش‌های ساده مانند پیاده‌روی استفاده کنید. مسیری را بدون اتومبیل و پیاده طی کنید یا از فرصت‌هایی مانند رفتن دنبال بچه‌ها و آوردن‌شان به خانه برای پیاده‌روی استفاده کنید. ورزش شما را شاداب‌تر می‌کند و انرژی بیشتری برای کار و حل مشکلات خواهید داشت و از استرس‌ها کمتر آسیب می‌بینید.


  شاید وقت و انرژی‌تان را بیهوده برای کاری صرف می‌کنید که فقط ناراحتی و فکر مشغول و زندگی پراسترس برایتان همراه دارد. برای اینکه بفهمید دچار این مسأله هستید یا نه باید کارتان را ارزیابی کنید و متوجه شوید کارتان چقدر جنبه‌های مثبت و چقدر جنبه‌های منفی دارد.شاید لازم باشد نحوه کارتان را تغییر دهید یا حتی کارتان را عوض کنید تا کمتر ناراحتی و استرس تحمل کنید.


  به دلیل کار زیاد لذت‌های کوچک زندگی را از دست ندهید. گذراندن وقت با خانواده و بچه‌ها، بیرون رفتن با دوستان، تماشای فیلم و... باعث می‌شوند مشکلات طول روز را تا حدی فراموش کرده و اثرات منفی آنها را بر ذهن‌تان  کمرنگ کنید. اگر به دلیل کار زیاد از این تفریحات و لذت‌های کوچک بگذرید استرس و کار همه زندگی‌تان را می‌گیرد و دیگر لذتی  از زندگی نمی‌برید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha