رعایت رژیم غذایی مدیترانه ­ای باعث افزایش طول عمر، کاهش بیماری های قلبی – عروقی، کاهش سرطان و قند خون و سایر بیماری های مرتبط با تغذیه می شود.

رژیم غذایی مدیترانه­ای طول عمر را زیاد می کند
سلامت نیوز: رعایت رژیم غذایی مدیترانه ­ای باعث افزایش طول عمر، کاهش بیماری های قلبی – عروقی، کاهش سرطان و قند خون و سایر بیماری های مرتبط با تغذیه می شود.

دکتر انوشه روحانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با  وب­دا در یاسوج با بیان این مطلب گفت: این رژیم غذایی مشخص و ثابت نیست و نوع اصیل آن متشکل از غذاهایی است که در ابتدای دهه 60، در مناطق پرورش زیتون در مدیترانه و بخش­هایی از فرانسه، لبنان، پرتقال، اسپانیا، سوریه، تونس و ترکیه وجود داشته است.

عضو هیات علمی دانشکده پزشکی یاسوج اجزای اصلی این رژیم غذایی را چنین برشمرد: فعالیت­های بدنی فراوان و صرف وعده­های غذایی به همراه اقوام و دوستان و به صورت آهسته، صرف مقادیر فراوانی از میوه و سبزیجات، مصرف روغن­های سالم نظیر روغن زیتون و روغن کانولا، استفاده از سبزی و ادویه به جای نمک به عنوان طعم دهنده غذا، مصرف منابع کربوهیدرات سبوس دار، غله کامل و نان های تهیه شده از آرد سبوس دار، مصرف میان وعده­های سبک از آجیل و خشکبار، محدودیت­های مصرف گوشت قرمز به صورت هفته­ای یک بار و در نهایت مصرف ماهی به ویژه ماهی­های روغنی برای 3 تا 4 بار در هفته و فعالیت بدنی زیاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha