«به عنوان یك شهروند توصیه می‌كنم هموطنان تا شب عید برای رونق تولیدی‌ها و جذب ٣٥٠٠ نیروی بیكارشده، كفش و پوشاك ایرانی خریداری كنند.» مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز جمعه با ارایه این پیشنهاد تلاش كرد تا بخشی از توجه مردم به حادثه ساختمان پلاسكو را متوجه هزاران كارگری كند كه پس از آتش‌سوزی و ویرانی این ساختمان كار و منبع درآمد خود را از دست دادند. اما كسانی كه دغدغه حادثه پلاسكو را دارند از راه‌های دیگری هم تلاش می‌كنند تا نقشی در التیام زخم‌های به جا مانده از واقعه داشته باشند.

استخدام؛ تنها جهت كاركنان محترم ساختمان پلاسكو

سلامت نیوز:«به عنوان یك شهروند توصیه می‌كنم هموطنان تا شب عید برای رونق تولیدی‌ها و جذب ٣٥٠٠ نیروی بیكارشده، كفش و پوشاك ایرانی خریداری كنند.» مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز جمعه با ارایه این پیشنهاد تلاش كرد تا بخشی از توجه مردم به حادثه ساختمان پلاسكو را متوجه هزاران كارگری كند كه پس از آتش‌سوزی و ویرانی این ساختمان كار و منبع درآمد خود را از دست دادند. اما كسانی كه دغدغه حادثه پلاسكو را دارند از راه‌های دیگری هم تلاش می‌كنند تا نقشی در التیام زخم‌های به جا مانده از واقعه داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، از صبح روز شنبه، وقتی كه دیگر امید برای رسیدن خبر خوشی از زنده بیرون كشیدن آتش‌نشانان از زیر آوار ناامید شده بود، بخشی از شهروندان تهرانی در حوزه‌های مختلف كاری تلاش كردند تا دست به كار شوند و آنچه می‌توانند برای قربانیان فروریختن پلاسكو انجام دهند، از آتش‌نشانان مجروح گرفته تا صاحبان تولیدی‌ها و كارگرانی كه در شلوغ‌ترین زمان كاری‌شان و در دو ماه مانده تا پایان سال بی‌جا و بیكار شدند. شبكه‌های اجتماعی از اینستاگرام و توییتر گرفته تا گروه‌ها و كانال‌های تلگرامی تبدیل شدند به رسانه‌ای برای اعلام خبرهای مربوط به كمك‌های مردمی.


رییس هیات‌مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران از آمادگی برای ارایه خدمات رایگان فیزیوتراپی به آتش نشانان و نیروهای امدادی آسیب دیده ساختمان فروریخته پلاسكو خبر داد اما به جز این هم برخی پزشكان فیزیوتراپ از آمادگی شخصی خود برای ارایه خدمات رایگان به آتش‌نشانان خبر دادند.یكی از كلینیك‌های فیزیوتراپی تهران با استفاده از تلگرام در این حوزه اعلام آمادگی كرد.

از سوی دیگر صاحبان برخی شركت‌ها و كسب‌وكارهای خصوصی دست به كار شدند تا گوشه‌ای از كار را در دست بگیرند از جمله دو مزون لباس‌های زنانه كه در اینستاگرام و تلگرام پیغام دادند. یكی از این مزون‌های واقع در خیابان میرداماد در كانال تلگرام خود نوشت: «از دو نفر خیاط خانم ساختمان پلاسكو كه در حال حاضر نیازمند كار هستند، دعوت به همكاری می‌نماید.» شیما پورعلی، مدیر این مزون به  می‌گوید: «از وقتی خبر آتش‌سوزی و تخریب پلاسكو و زیرآوار ماندن آتش‌نشان‌ها رسید دل‌مان خون بود. همه دغدغه این چند روز همین بوده برای همین به فكرم رسید كه لااقل برای كسانی كه بیكار شده‌اند كاری كنم. پیدا كردن كار برای چند هزار نفر واقعا كار سختی است، من هم توانم استخدام یك دوزنده و یك وسط‌كار است، اگر بیشتر می‌توانستم حتما بیشتر كمك می‌كردم.»

منیر كمالی، مدیر یكی از مزون‌های دیگر شمال تهران هم كه آگهی‌اش مبنی بر دعوت به همكاری از خیاطان ساختمان پلاسكو در توییتر دست‌به دست می‌شد می‌گوید: «فكر كردیم تا دولت بخواهد كاری برای خسارت‌دیدگان انجام بدهد ما دست به كار شویم. فعلا این آمادگی را داریم تا فضای كار در اختیار خیاطان و تولیدی‌های پلاسكو بگذاریم تا بتوانند سفارشات‌شان را به انجام برسانند و شب عید دست خالی نمانند. اگر تولیدكننده متخصص باشند آمادگی استخدام هم داریم.»

یك شركت صنعتی در خیابان ولی‌عصر هم آگهی استخدام مخصوص كاركنان ساختمان پلاسكو را منتشر و اعلام كرد كه آمادگی جذب هشت نفر با توانایی‌های مختلف را دارد: «كارگر ساده، آبدارچی، پیك تحصیل‌دار، راننده، آشپز، نگهبان، حسابدار، كارمند اداری» بخشی از جریحه‌دار شدن احساسات عمومی از فاجعه پلاسكو و زیر آوار ماندن آتش‌نشانان حالا دارد در قالب همت عالی خودش را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha