برخی از ناشنوایان اكنون در سنین بزرگسالی قرار دارند به دلایلی همچون دریافت نكردن درمان نه چندان قابل قبول، تنها توانایی استفاده از زبان اشاره را دارند.

تشخیص به موقع كم شنوایی باعث ارتباط عادی ناشنوایان با مردم می‌شود
سلامت نیوز: رییس انجمن علمی شنوایی سنجی گفت: در صورت تشخیص به موقع كم شنوایی در نوزادان و انجام خدمات لازم، آنان می‌توانند به زبان عادی تكلم و ارتباط برقرار كنند.

به گزارش  (ایسنا)، دكتر زهرا جعفری در نشست خبری كه به مناسبت هفته جهانی «ناشنوایان» ‌در این انجمن برگزار شد، درباره شنوایی سنجی اظهار كرد: شنوایی سنجی یكی از رشته‌های علوم توانبخشی است كه به افراد كم شنوا خدمات ارائه می‌دهد و به غربالگری و تشخیص و درمان كم شنوایی می پردازد.

وی گفت: برخی از ناشنوایان اكنون در سنین بزرگسالی قرار دارند به دلایلی همچون دریافت نكردن درمان نه چندان قابل قبول، تنها توانایی استفاده از زبان اشاره را دارند. البته این گروه بخش كوچكی از جامعه هستند، اما دسته‌ای از كم شنوایان می‌توانند با روش‌های عادی با مردم ارتباط برقرار كنند.

رییس انجمن علمی شنوایی سنجی، اضافه كرد: كسانی كه در طرح غربالگری، كم شنوایی آنان سریع شناسایی شده علاوه بر زبان اشاره می‌توانند زبان عادی را بیاموزند و در مدارس و دانشگاه‌های افراد معمولی با شرایط عادی تحصیل و با دیگران ارتباط برقرار كنند. در واقع كم شنوایان لزوما آن گونه‌ای كه در رسانه‌های مختلف به آنان پرداخته می‌شود، نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha