یک متخصص کودکان گفت: نوزادان و کودکان در برابر هوای آلوده، آسیب پذیرترند؛ چرا که توانایی لازم جهت مراقبت از خود در برابر هوای آلوده را ندارند.

چرا کودکان در برابر آلودگی هوا آسیب‌پذیرند؟

سلامت نیوز:یک متخصص کودکان گفت: نوزادان و کودکان در برابر هوای آلوده، آسیب پذیرترند؛ چرا که توانایی لازم جهت مراقبت از خود در برابر هوای آلوده را ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر احمدرضا یعقوبی  عنوان کرد:  آلودگی‌های هوا ممکن است مسمومیت‌های خفیفی را در کودکان ایجاد کند که در این زمینه باید در هوای آلوده از حضور کودکان در فضای باز جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: آلودگی هوا علاوه بر مشکلات تنفسی، می‌تواند برای کودکان خستگی‌آور باشد و برای آن‌ها بیماری‌هایی را همچون تنگی نفس و سردرد و تهوع نیز به وجود آورد.

این متخصص کودکان اظهار کرد: متاسفانه در چند سال اخیر آلودگی هوا به قم نیز رسیده است و وضعیت ناسالم هوا برای گروه های حساس مشکلات حادی را به وجود آورده است. در این میان کودکان در معرض خطرات بیشتری هستند.

وی یادآور شد: اگر کودکانی دچار بیماری‌های تنفسی یا آسم هستند باید از مراقبت بیشتری برخوردار باشند و تا حد امکان بیرون از منزل نروند.

این متخصص کودکان خاطرنشان کرد:در صورتی که کودکان مجبور به تردد در سطح شهر هستند، از ماسک‌های بهداشتی و استاندارد استفاده کنند تا در معرض آلودگی قرار نگیرند.

وی بیان کرد: کودکان مبتلا به آسم نیز همواره اسپری مربوطه را به همراه داشته باشند و در صورت بروز علائم تنگی نفس در هوای آلوده از اسپری استفاده کنند.

یعقوبی عنوان کرد: در هوای آلوده باید تغذیه‌ای سالم تر در نظر گرفته شود و کودکان از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: توان جسمی کودکان محدود است و بسیاری از کودکان به راحتی در معرض هوای آلوده دچار بیماری می‌شوند، به همین دلیل باید مراقبت‌های بیشتری در روزهایی که خبری از هوای پاک نیست صورت گیرد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha