برای كودكانی كه زودتر از موعد به دنیا آمده‌اند، چنین خطری جدی‌تر است و آنها را در معرض ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی قرار می‌دهد.

ویروس‌های معمولی در مهد كودك‌ها سبب بروز مشكلات مزمن ریوی می‌شوند
سلامت نیوز: متخصصان اطفال در مركز كودكان جان هاپكینز تاكید كردند: تماس با ویروس‌های معمولی در مهد كودك‌ها، كودكان را در معرض ابتلا به بیماری مزمن ریوی قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، ‌این متخصصان می‌گویند: برای كودكانی كه زودتر از موعد به دنیا آمده‌اند، چنین خطری جدی‌تر است و آنها را در معرض ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی قرار می‌دهد. با توجه به این تهدید هم به پزشكان اطفال توصیه می‌شود كه آن دسته از بیمارانی را كه تولد زودرس داشته‌اند بیشتر تحت نظر و معاینه داشته باشند و بدون در نظر گرفتن سن، علائم بیماری ریوی را بررسی و خطراتی را كه ممكن است در مهد كودك‌ها برای این كودكان وجود داشته باشند به والدین آنها تذكر دهند.

به گزارش مجله تایم، دكتر شارون مك گرات - مورو متخصص بیماریهای ریوی در مركز اطفال هاپكینز در این باره تصریح كرد: مهد كودك‌ها بستر رشد ویروس‌ها هستند و این شرایط كودكان مستعد را در معرض خطر ابتلا به بیماریهای بلندمدت و ناراحتی‌های جدی عفونی قرار می‌دهد. این متخصصان روی 111 كودك زیر 3 سال آزمایش كرده و به این نتایج دست یافته‌اند.

این بررسی‌ها در مجله اطفال به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha