دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 204246

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به بحران دریاچه نمک از محقق نشدن وعده وزیر نیرو در رابطه با اختصاص حقابه‌های زیست محیطی به دریاچه نمک خبر داد.

حقابه‌های زیست محیطی دریاچه نمک محقق نشد

سلامت نیوز:مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به بحران دریاچه نمک از محقق نشدن وعده وزیر نیرو در رابطه با اختصاص حقابه‌های زیست محیطی به دریاچه نمک خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سید رحمان دانیالی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی، با اشاره به اینکه از سال گذشته تا به امسال چند اتفاق مبارک در عرصه محیط زیست رخ داده است، اظهار کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری مبارک‌ترین اتفاق در حوزه محیط زیست بوده است که در سال گذشته اتفاق افتاده است.


وی با اشاره به برگزاری دومین همایش بین المللی دین، فرهنگ و محیط زیست به عنوان اقدامی ارزنده در راستای پیشبرد اهداف حفاظت از محیط زیست، تأکید کرد: پیشنهاد دبیری همایش «اسلام و محیط زیست» را مطرح کرده‌ایم که استان قم دبیری این همایش را برعهده بگیرد.


مدیر کل حفاظت محیط زیست قم از انجام آموزش‌های محیط زیست در بسترهای مختلف خبر داد و افزود: با همکاری‌هایی که با آموزش و پرورش حاصل شد بحث‌های آموزشی در این رابطه در مدارس به دانش آموزان داده می‌شود و علاوه بر این در حوزه علما و مبلغان دینی مراوداتی صورت گرفته است که در عرصه تبلیغ دین به مباحث زیست محیطی نیز پرداخته شود.


بحران دریاچه نمک بحران مغفولی است
وی با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری با حوزه علمیه خواهران، اظهار کرد: بحران دریاچه نمک بحران مغفولی است که در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد روزهای گرد و غبار بوده‌ایم و این بحران روز به روز شدت پیدا می‌کرد که زیبنده شهر کریمه اهل بیت(ع) نیست.
دانیالی با تأکید بر اینکه حقابه‌های زیست محیطی استان قم محقق نشده است، تصریح کرد: به رغم اعلام وزیر نیرو هنوز قطره‌ای آب از این حقابه زیست محیطی به دریاچه نمکی که ۹۰ درصد اثرگذاری آن بر استان قم است اختصاص نیافته است.
وی با انتقاد از عدم توجه به مسائل زیست محیطی و شأنیت شهر کریمه اهل بیت(ع)، افزود: در حال حاضر کمک به استقرار برخی واحدهای صنعتی آلاینده‌ شکل می‌گیرد که می‌تواند در آینده نزدیک اثرگذاری منفی بر کیفیت هوا و آلودگی‌های آب و خاک داشته باشد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: از نمونه این واحدها می‌توان به واحدهای هیدورکربی اشاره کرد که در چند روز گذشته یکی از همین واحدها طعمه حریق شد و همچنین واحدهای ذوب سرب که به استحصال سرب از باطری‌های فرسوده می‌پردازند.

       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha