رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه نباید با جان مردم شوخی کرد، گفت: سال گذشته شهرداری قول تامین بودجه مورد نیاز برای خرید تجهیزات آتش نشانی که مبلغ آن 92 میلیاردتومان است داده ولی چرا منابع لازم توسط شهرداری تخصیص نیافت.

سلامت نیوز:  رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه نباید با جان مردم شوخی کرد، گفت: سال گذشته شهرداری قول تامین بودجه مورد نیاز برای خرید تجهیزات آتش نشانی که مبلغ آن 92 میلیاردتومان است داده ولی چرا منابع لازم توسط شهرداری تخصیص نیافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران ضمن عرض تسلیت شهادت آتش نشانان ساختمان پلاسکو به خانواده ها، همکاران و شهروندان و ابراز همدردی با آنها، اظهار کرد: هم اکنون آواربرداری در محل حادثه پلاسکو در حال انجام است و عمده نگرانی ما نسبت به سلامت آتش نشانان و نیروهای امدادی است زیرا گازهایی که در این محل متصاعد می شود، بسیار خطرناک و سرطان زاست و با توجه به تجربه حادثه 11 سپتامبر این نیروها در معرض ابتلا به بیماری هستند از این رو الزاما باید تمامی نیروهای امدادی فعال در این حادثه به ماسک و کپسول اکسیژن مجهز شوند.


وی با بیان اینکه برای تسکین خانواده شهدای آتش نشان باید مراسم تشییع در شان این شهدا برگزار شود، تاکید کرد: باید این امکان برای شهروندان فراهم شود تا قهرمانان خود را تجلیل و بدرقه کنند، همچنین درخواست داریم اجازه دفن شهدای آتش نشانی در قطعه خاص صادر شود.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، درباره بودجه خرید تجهیزات سازمان آتش نشانی نیز گفت: در بودجه سال جاری و بر اساس مصوبه شورای شهر 140 میلیارد تومان از محل 2 درصد عوارض ایمنی ساختمان ها برای توسعه ایستگاه های آتش نشانی، تامین تجهیزات مورد نیاز و آموزش پرسنل پیش بینی شده که تا روز گذشته 54 میلیارد تومان محقق شده ولی شهرداری تنها 21 میلیارد و پانصد میلیون تومان از این بودجه را تخصیص داده است.


وی ادامه داد: کمیسیون سلامت شورای شهر تهران سال گذشته برای تامین تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی درخواست ارائه لیست کرد که در این لیست اقلام متعددی از جمله بالابر، نردبان، دستگاه برش صنعتی فولاد و جرثقیل های 300 و 450 تن وجود داشت. بودجه مورد نیاز برای خرید این اقلام 92 میلیارد تومان برآورد شده و پیش بینی می شد این بودجه از محل 140 میلیارد تومان بودجه سازمان آتش نشانی تامین شود اما شهرداری قول داد که این بودجه را از محل دیگری تامین کند.


حافظی با بیان اینکه این بودجه از هیچ محلی توسط شهرداری تهران تامین نشد، تاکید کرد: انتظار داشتیم شهرداری به دنبال این باشد که برای خرید این تجهیزات گشایش اعتبار کند اما در نهایت برای این خرید هیچ اقدامی انجام نشد، بدون شک اگر تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی خریداری می شد چه بسا بسیاری از مشکلاتی که الان شاهد آن هستیم، وجود نداشت.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اولویت های کاری شهرداری تداعی کننده این امر است که جان مردم برای آنان ارزش و الویت ندارد، گفت: به دستور آقایان در شهرداری، بلوار کشاورز در حال شخم خوردن است و بودجه برای این اقدامات وجود دارد اما برای تامین تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی که با جان مردم در ارتباط است، بودجه ندارند. باید جواب مردم را بدهید نباید با جان مردم شوخی کنید، حادثه پلاسکو حاصل این بی توجهی است.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه باید محل ساختمان پلاسکو را به نماد رشادت و ایثار آتش نشانان تبدیل کنیم، اعلام کرد: باید در تعامل با مالک این ساختمان که بنیاد مستضعفان یا مالکین دست دوم هستند، این ساختمان به محل آموزش شهروندان، کودکان، نوجوانان و جوانان در موضوع مقابله با حوادث غیرمترقبه تبدیل شود. در زمان حادثه حدود سه هزار نفر از شهروندان در محل حادثه حضور داشتند و عده ای می گفتند در این حادثه مردم مقصر هستند! از این رو لازم است این فضا به محل آموزش شهروندی تبدیل شود.


حافظی با تاکید بر اینکه باید ساختمان پلاسکو به نماد معنوی ایثار و شهادت تبدیل شود، گفت: طی 24 ساعت گذشته حضور اصحاب رسانه ها در محل حادثه محدود شده این اقدام موجب شد تا بازار شایعات رواج یابد، البته باید حضور خبرنگاران مدیریت شود تا به احترام خانواده ها تصاویری از پیکر شهدای آتش نشان منتشر نشود.

وی ضمن انتقاد از رفتار غیراخلاقی و غیر حرفه ای یکی از مدیران شهرداری تهران در انتشار تصویر پیکر شهدای یافته شده، افزود: این فرد چگونه و با چه جسارتی تصویری را در کانال شخصی خود منتشر می کند و اعلام می کند که اولین کسی است که این تصاویر را منتشر می کند، به عنوان نماینده مردم در شورای شهر تهران اعلام می کنم این فرد درایت و شایستگی این جایگاه را نداشته زیرا اینگونه به شهدا، خانواده آنها و افکار عمومی بی احترامی می کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha