افرادی كه بیشترین میزان مصرف منیزیم را در رژیم غذایی یا مكمل‌های ویتامینی دارند طی 20 سال آینده، 50 درصد كمتر به دیابت مبتلا می‌شوند. این نتایج می‌تواند تا حدودی توجیه كند كه چرا تا این حد به مصرف غلات سبوس دار كه سرشار از منیزیم هستند، برای كاهش خطر ابتلا به دیابت توصیه می‌شود.

مصرف مكمل‌های منیزیم خطر ابتلا به دیابت را كاهش می‌دهد
سلامت نیوز: متخصصان تغذیه می‌گویند: اگر مقدار كافی عنصر منیزیم در رژیم غذایی خود بگنجانید، می‌توانید از ابتلا به دیابت پیشگیری كنید.

به گزارش  ایسنا، دكتر كاهی، متخصص دانشگاه كارولینای شمالی و دستیاران وی خاطرنشان كردند: افرادی كه بیشترین میزان مصرف منیزیم را در رژیم غذایی یا مكمل‌های ویتامینی دارند طی 20 سال آینده، 50 درصد كمتر به دیابت مبتلا می‌شوند. این نتایج می‌تواند تا حدودی توجیه كند كه چرا تا این حد به مصرف غلات سبوس دار كه سرشار از منیزیم هستند، برای كاهش خطر ابتلا به دیابت توصیه می‌شود.

به گزارش رویترز هلت، این متخصصان معتقدند كه باید مطالعات گسترده‌تری در این زمینه صورت گیرد تا علت اصلی این رابطه در مصرف منیزیم و كاهش خطر بروز دیابت مشخص شود.

كارشناسان علوم پزشكی دانشگاه كارولینای شمالی برای بررسی این ارتباط 4497 مرد و زن 18 تا 30 ساله را مورد معاینه و آزمایش قرار دادند كه هیچ یك از آنها در آغاز بررسی‌ها به دیابت مبتلا نبودند. آنها متوجه شدند افرادی كه بیشترین میزان منیزیم را در خونشان داشتند، 47 درصد كمتر در معرض ابتلا به دیابت بودند.

این یافته در مجله پزشكی «مراقبت دیابت» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha