فکر نکنید که مشکل تنها دانه‌هایی هستند که روی پوستتان سبز شده‌اند و تنها کمی سخت‌تر از قبل نفس عمیق می‌کشید. اگر به آسم یا آلرژی دچار باشید، در شرایطی که در ادامه می‌گوییم بیماری شما شدت بیشتری می‌گیرد و اگر به نشانه‌هایی که سراغ شما می‌آیند بی‌توجه باشید، این بیماری روزبه‌روز بیشتر در بدنتان ریشه می‌دواند و درمانش سخت‌تر می‌شود.

چه چیزهایی می‌تواند حال مبتلایان به آسم و آلرژی را بدتر کند؟

سلامت نیوز: فکر نکنید که مشکل تنها دانه‌هایی هستند که روی پوستتان سبز شده‌اند و تنها کمی سخت‌تر از قبل نفس عمیق می‌کشید. اگر به آسم یا آلرژی دچار باشید، در شرایطی که در ادامه می‌گوییم بیماری شما شدت بیشتری می‌گیرد و اگر به نشانه‌هایی که سراغ شما می‌آیند بی‌توجه باشید، این بیماری روزبه‌روز بیشتر در بدنتان ریشه می‌دواند و درمانش سخت‌تر می‌شود.


مسکن‌ها
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، برخی از داروهایی که برای خلاص شدن از درد امتحانشان می‌کنید، می‌توانند باعث تشدید علائم آلرژی شوند. آسپرین و برخی داروهای ضدالتهابی که برای آرام کردن سردرد و کمردرد تجویز می‌شوند، ممکن است علائم آلرژیک را تشدید کنند. پس در صورتی که با آسم یا مشکلاتی از این دست آشنا هستید، مراقب نشانه‌هایی که بعد از مصرف مسکن بروز می‌کند باشید و در صورت تشدید مشکلتان، حتما فورا با پزشک مشورت کنید.


میوه‌ها
میوه‌ها و سبزی‌های تازه به سلامت شما کمک بزرگی می‌کنند، اما برای برخی از مبتلایان آلرژی، مصرف گروهی از میوه‌ها می‌تواند دردسرساز باشد. برخی افراد ممکن است با خوردن سیب، گلابی، موز یا هلو علائمی مثل خارش گلو و دهان را تجربه کنند و در برخی موارد نیز به نشانه‌های شدیدی مثل سوزن‌سوزن شدن پوست و تورم دچار ‌شوند. برای جلوگیری از ابتلا به این مشکل، باید مراقب واکنش‌هایی باشید که بدنتان به یک ماده غذایی خاص نشان می‌دهد و در صورت مشاهده نشانه‌هایی که از آلرژی حکایت می‌کنند، بار دیگر سراغ آن ماده نروید.

دود چوب
اگر در خانه‌تان شومینه چوبی دارید یا در شرایطی کار می‌کنید که با دود چوب، بوی رنگ و مواردی از این دست سروکار دارید، بعید نیست که نشانه‌های حاکی از ابتلایتان به آلرژی با شدت بسیار بیشتری خود را نشان دهند. ذرات معلقی که در این شرایط به مجاری تنفسی شما وارد می‌شوند، آلرژی را تشدید و سلامت شما را تهدید می‌کنند. پس در صورتی که در این شرایط فعالیت می‌کنید و سابقه ابتلا به آسم و آلرژی دارید، بهتر است درخواست منتقل شدن به یک واحد کاری دیگر را بدهید.

شنا در استخر
آلرژی تنها در این شرایط تشدید نمی‌شود، برخی افراد به کلر موجود در آب استخر حساس‌اند و با شنا کردن در آن بیش از قبل درگیر آلرژی می‌شوند. در صورتی که شما هم این مشکل را دارید، قبل از انتخاب استخر از روشی که آب آن پاکسازی می‌شود مطمئن شوید و سراغ استخرهایی بروید که آبشان با کلر ضدعفونی نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha