احتمال از بین رفتن پیکرهای مطهر آتش نشان ها به دلیل بر تن داشتن لباس های ضد حریق وجود نداشته و تنها این پیکرها دچار آسیب شده اند.

رد فرضیه از بین رفتن پیکر شهدای آتش نشان/ اجساد کربن نمی شوند

سلامت نیوز:  احتمال از بین رفتن پیکرهای مطهر آتش نشان ها به دلیل بر تن داشتن لباس های ضد حریق وجود نداشته و تنها این پیکرها دچار آسیب شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، در پی حریق ساختمان پلاسکو و پس از آن، ریزش ساختمان برخی از آتش نشان های حاضر در صحنه حادثه در زیر آوار محبوس مانده اند.

در کنار آتش نشان ها، برخی کسبه و یا کارگران برخی از کارگاه ها نیز در زیر آوار ساختمان پلاسکو مانده اند.

تاکنون آمار متعددی از افراد محبوس مانده در زیر آوار ساختمان پلاسکو اعلام شده است.

با توجه به اینکه امروز، پنجمین روز تجسس های نیروهای امدادی برای یافتن اجساد و ادامه عملیات آوار برداری است، اخبار مختلفی در رابطه با وضعیت پیکرهای شناسایی شده در فضای مجازی منتشر شده است.

شاید یکی از دلایل انتشار این اخبار، عکس های اخیر عکاسان خبری در صحنه حادثه پلاسکو باشد.این عکس ها از گداخته بودن تیرآهن هایی که از دل آوار بیرون کشیده می شوند، حکایت دارند.

همچنان بعد از گذشت 5 روز از حادثه پلاسکو، با هر بار آوار برداری و در پی آن رسیدن اکسیژن به آتش نهفته در زیر آوار، آتش خاموش شعله ور می شود.

در این میان این سوال مطرح است که آیا ممکن است پیکر افراد مدفون در زیر آوار ساختمان پلاسکو در آتش سوخته و پودر شود یا خیر؟

در همین رابطه، یک کارشناس امداد و نجات در آتش به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: آتش نشان های محبوس در زیر آوار ساختمان پلاسکو، لباس ضد حریق بر تن داشته اند.

وی افزود: به دلیل بر تن داشتن این لباس، پیکر پاک این شهدا نمی سوزد و تنها احتمال متلاشی شدن آن وجود دارد.

این کارشناس امداد و نجات در آتش در خصوص وضعیت اجساد سایر افراد محبوس در زیر آوار اظهارکرد: پیکر سایر افراد محبوس در زیر آوار نیز اگر بسوزد، استخوان ها کربن نخواهند شد.

وی تاکید کرد: پیکرهایی که در زیر آوار مانده به شدت آسیب دیده اند. اجساد مطهر آتش نشان های شهید از میان نخواهد رفت زیرا آنها لباس ضد حریق بر تن داشته اند و از اجساد سایر افراد نیز بدون شک بقایایی بر جای خواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha