مدیرعامل شركت سازنده «نما»ی ساختمان پلاسكو، گفت: ساختمان پلاسكو در زمان ساخت نسبت به دیگر سازه‌های كشور تكنولوژی بالاتر و مقاومت بیشتری داشته ولی شركت ما صرفا سازنده‌ نمای این ساختمان بوده و ظاهرا هیچ‌یك از سازندگان ساختمان در قید حیات نیستند.

روایت سازنده نمای فلزی پلاسكو از دلایل فروپاشی ساختمان

سلامت نیوز: مدیرعامل شركت سازنده «نما»ی ساختمان پلاسكو، گفت: ساختمان پلاسكو در زمان ساخت نسبت به دیگر سازه‌های كشور تكنولوژی بالاتر و مقاومت بیشتری داشته ولی شركت ما صرفا سازنده‌ نمای این ساختمان بوده و ظاهرا هیچ‌یك از سازندگان ساختمان در قید حیات نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد مترجمی درباره علت فرو ریختن ساختمان پلاسكو گفت: قضاوت من از عكس‌ها و فیلم‌های تاسف‌بار این است كه آتش‌سوزی در طبقات فوقانی شروع شده، بعد به سه، چهار طبقه دیگر سرایت كرده و آتش طولانی‌‌مدت شده است. پایه‌های فلزی در آن طبقات نمی‌توانسته اینقدر طولانی دوام بیاورد و نرم شده است. سپس كف‌های بتنی كه طبیعتا سنگین هم هستند بر اثر فشار روی پایه‌های فلزی به داخل حركت كرده است.

مترجمی با بیان اینكه ساختمان پلاسكو حالت U شكل داشت، گفت: وسط U فضای خالی است. تمام سقف سنگین بتنی و پایه‌های نرم شده به داخل هدایت شدند كه به همین دلیل، فروریزش به سمت درون اتفاق افتاده كه ساختمان‌های اطراف صدمه ندیدند و شاید اگر چنین طراحی وجود نداشت ساختمان‌های اطراف هم دچار سانحه می‌شدند.

وی در پاسخ به این سوال كه اگر سازه پلاسكو بتنی بود می‌توانست در برابر آتش دوام بیاورد؟ اظهار كرد: معتقدم اگر پایه‌ها بتنی بودند شاید مقاومت بیشتر می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha